Sökning: "brister i kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 18 avhandlingar innehållade orden brister i kommunikation.
1. Nätjournalistik : En explorativ fallstudie av digitala mediers karaktärsdrag på fyra nyhetssajter
Sammanfattning : During the last decade the Internet has become a widely used source of information for the average person and also a publishing tool for media corporations. The transition of journalism from one medium to another is one with important implications as the world wide public consumption of online news grows. LÄS MER
2. Välbefinnande och demens : Aspekter på välbefinnande hos äldre personer med måttlig till svår demens
Sammanfattning : Personer som lever med demenssjukdom såväl som mentalt friska människor behöver uppleva välbefinnande. Ett viktigt mål i vården och omsorgen av personer med demens är därför att hitta vägar för att försöka främja välbefinnande hos personen. LÄS MER
3. Från idé till gestaltningsförslag : fallstudie från Projekt Konstpaus
Sammanfattning : Populär sammanfattning I vårt samhälle finns många offentliga konstverk. Dessa verk har kommit till på olika sätt men gemensamt är att konstverken i de allra flesta fall upphandlats med utgångspunkt i någon form av skiss. Skissen föregår det kommande konstverket och tjänar som underlag för beslut om upphandling av verket i full skala. LÄS MER
4. Vilja, våga, kunna använda informations- och kommunikationstekniken : människor med funktionshinder i samarbete med universitet och handikapprörelse
Sammanfattning : Informations- och kommunikationstekniken har för många människor blivit en naturlig och viktig del i deras dagliga liv. Den öppnar för stora möjligheter men kan också innebära stora omställningar för människor. En återkommande fråga i den allmänna debatten är om alla människor i samhället kommer att kunna ta del av denna teknik. LÄS MER
5. Organiserande och kvalitetsutveckling : Om sönderfall, upprätthållande och begripliggörande i arbetslivet
Sammanfattning : The study explores the interaction of general management ideas like TQM (here referred to as technocratic visions) and microprocesses of narrating and organizing in two different contexts: the public sector (health care) and the private sector (manufacturing) in Sweden. The purpose is to provide a better understanding of what happens when models of this type are introduced into a work organization. LÄS MER