Sökning: "Karin Osvaldsson Cromdal"
Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Karin Osvaldsson Cromdal.
1. The Paradoxes of Socio-Emotional Programmes in School : Young people’s perspectives and public health discourses
Sammanfattning : Over the past decades socio-emotional programmes have been implemented in schools worldwide. Depression in Swedish Adolescents (DISA) and Social and Emotional Training (SET) are two socio-emotional programmes being practised in Swedish schools. LÄS MER
2. Det högkänsliga subjektets tillblivelse : Diskursiva praktiker om identitet, förmåga och funktionsvariation
Sammanfattning : This dissertation examines discursive practices about the highly sensitive person (HSP) from the perspective of knowledge production, categorization and community formation. In contemporary Sweden it has become increasingly common to talk about oneself in terms of being constituted in a particular way, e.g. LÄS MER
3. Violence in Close Relationships, Sexual Risk taking, and Help-seeking among Young Men
Sammanfattning : In close relationships and through sexual intimacy, most adolescents and young adults have opportunities to develop the ability to experience emo-tional intimacy and trust. This thesis focuses on problematic phenomena that can occur in these situations. LÄS MER
4. ”Mellanklass kan man kalla det” : Om tid och meningsskapande vid övergången från förskoleklass till årskurs ett
Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att undersöka övergången från förskoleklass till årskurs ett och hur barn lär känna och skapar mening om vad skola och förskoleklass är. Detta görs genom att studera hur övergången från förskoleklass till årskurs ett markeras genom olika aktiviteter och de processer i vilka barn tillsammans med andra barn, lärare och kontext skapar mening kring övergången. LÄS MER