Sökning: "tradition skola"

Visar resultat 1 - 5 av 24 avhandlingar innehållade orden tradition skola.

  1. 1. Föräldrar och skola

    Författare :Lars Erikson; Tomas Englund; Inge Johansson; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; parent; school; typology; model; overall meaning system; Pedagogik; Education; Pedagogik; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to develop a typology of the relationship between parents and schools by clarifying different meanings of that relationship. The study is anchored in a tradition within the sociology of knowledge which stresses the ongoing interpretative struggle between different social groups (Mannheim 1928/1968). LÄS MER

  2. 2. Dans i skolan : om genus, kropp och uttryck

    Författare :Anna Lindqvist; Per-Olof Erixon; Christina Segerholm; Bengt Olsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :dans; danslärare; dansundervisning; flickor; genus; kropp; pojkar; rörelse; skola; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis is a continuation of my licentiate thesis from 2007 “Dansens plats i skolan. Tradition, utveckling och lärande i Skellefteå kommun” [‘The place of dance in schools. Tradition, development and learning and teaching in the Municipality of Skellefteå’]. LÄS MER

  3. 3. Olika vägar till enhetlig skola? : En studie av grundskolans etablering på kommunal nivå, 1950-1968

    Författare :Åsa Melin; Johan Samuelsson; Anders Forsell; Mikael Svanberg; Esbjörn Larsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; uniform school; nine-year compulsory school; implementation; local studies; reforms; History; Historia;

    Sammanfattning : The importance of the local community for the development of the school system during the 19th century has been touched upon by several researchers. However, interest in the changes to the school system in Sweden during the 1950s and 1960s has largely focused on developments at the national level. LÄS MER

  4. 4. Juridifiering som demokratiseringsprocess? : Fallet likabehandling i svensk skola

    Författare :Maria Rosén; Andreas Bergh; Emma Arneback; Sara Irisdotter Aldenmyr; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Juridification; democratization; education; equal treatment; The Child and School Student Protection Act; abduction; Juridifiering; demokratisering; utbildning; likabehandling; Barn- och elevskyddslagen; abduktion; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The relationship between education and democracy has long attracted political interest. This thesis takes an interest in the political initiative to democratize education through legal means. This initiative is viewed as a wider national and global societal phenomenon. LÄS MER

  5. 5. Klassråd - ett socialt rum för demokrati och utbildning : Om skola och barndom i förändring

    Författare :Balli Lelinge; Malmö högskola; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna licentiatuppsats studeras klassrådets möjligheter och villkor för att fungera som ett socialt rum för demokrati och utbildning. Studien förankras i en historisk tradition om skolans demokratiska uppdrag men tar också avstamp i en aktuell diskussion om deliberativ demokrati i skolan. LÄS MER