Sökning: "time frame"

Visar resultat 1 - 5 av 553 avhandlingar innehållade orden time frame.

  1. 1. Occupying Time : Design, Time, and the Form of Interaction

    Författare :Ramia Mazé; RISE; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Design; Architecture;

    Sammanfattning : As technology pervades our everyday life and material culture, new possibilities and problematics are raised for design. Attention in contemporary design discourse is shifting ‘beyond the object’, to the qualities of processes and experiences. LÄS MER

  2. 2. Slab Frame Bridges : Structural Optimization Considering Investment Cost and Environmental Impacts

    Författare :Majid Solat Yavari; Costin Pacoste-Calmanovici; Raid Karoumi; Mario Plos; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Slab frame bridge; Structural design; Cost optimization; Optimization of environmental impact; Life cycle assessment; Genetic algorithm; Pattern search method; Byggvetenskap; Civil and Architectural Engineering;

    Sammanfattning : This research encompasses the automated design and structural optimization of reinforced concrete slab frame bridges, considering investment costs and environmental impacts. The most important feature of this work is that it focusses on realistic and complete models of slab frame bridges rather than on optimization of only individual members or sections of a bridge. LÄS MER

  3. 3. Kulturell tid och individuella rytmer : Gymnasieelever om tidens pedagogiska villkor

    Författare :Jutta Balldin; Birgitta Qvarsell; Eva Alerby; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Highschool pupils; school time; time in school; conditions for positioning; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The problem focused in the thesis has its ground in the crossroads between a manifold school-time and shared as well as individual rhythms of pupils. The thesis builds on a theoretical assumption that cultural structures in time are of meaning for an understanding of ourselves and of others, and works as a frame for contemporary values and constraints, especially in school. LÄS MER

  4. 4. Att bygga ett samhälle : Tid, rum och politiska visioner i bostadspolitiken 1901–1947

    Författare :Malin Henriksson; Maria Wendt; Ulf Mörkenstam; Malin Rönnblom; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; welfare state; housing policy; time; space; longue durée; Reinhart Koselleck; Quentin Skinner; Political Science; statsvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation is a study of political modernization in Sweden, focusing on the formation of modern housing policy. The analysis reveals how changing concepts relating to time and space redefine a political and social order, thereby laying the foundation for the welfare state. LÄS MER

  5. 5. Samhällskunskapens dimensioner : Tio lärare ramar in sitt ämne

    Författare :Joakim Öberg; Hans Albin Larsson; Ellen Almers; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social studies; civics; social studies didactics; civic didactics; social studies teaching; civic teaching; citizenship education; subject-based teaching and learning; frame factor theory; life-world phenomenology; hermeneutics; qualitative interviews; Samhällskunskap; samhällskunskapsdidaktik; samhällskunskapsundervisning; ämnesdidaktik; ramfaktorteori; livsvärldsfenomenologi; hermeneutik; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Denna samhällskunskapsdidaktiska studies syfte är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskap som skolämne till samhällskunskap som undervisning utifrån didaktiska frågor som Vad?, Hur? och Varför?, samt hur detta upplevs förändrats över en tidsperiod om cirka tjugo år eller mer.Studien bygger på hermeneutisk-fenomenologisk livsvärldsansats där fenomenologisk beskrivning och hermeneutisk tolkning är centralt. LÄS MER