Sökning: "preschool choice"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden preschool choice.

  1. 1. Val-omröstning-styrning. En etnografisk studie om intentioner med, villkor för och utfall av barns inflytande i förskolan

    Författare :Carina Peterson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool; children s participation; ethnography; Bernstein; the pedagogic device; vote; choice; regulation;

    Sammanfattning : This thesis takes its point of departure in an interest in exploring how children’s participation is expressed in policy texts as well as in preschool practice. Participation can be viewed as a discourse of considerable importance both in Swedish society and its preschools. LÄS MER

  2. 2. Lära och leka med flera språk : Socialt samspel i flerspråkig förskola

    Författare :Polly Björk-Willén; Jakob Cromdal; Fritjof Sahlström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Multilingual preschool; social interaction; participation; language choice; language alternation; multimodality; learning; ethnomethodology; conversation analysis; Flerspråkig förskola; Socialt samspel; Deltagande; Språkval; Språkalternering; Multiomdalitet; Lärande; Etnometodologi; Konversationsanalys; Children; Barn;

    Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att studera barns sociala samspel med varandra och med vuxna i en flerspråkig förskolekontext. Mer specifikt studeras barnens språkanvändning i lek och i lärarledda aktiviteter, och hur barnen använder andra semiotiska resurser än språk för att åstadkomma deltagande i förskolans olika sammanhang. LÄS MER

  3. 3. Teknik i förskolan är inte något nytt, men idag är vi mera medvetna om vad vi kallar teknik : Personalens beskrivningar av teknik som innehållsområde i förskolan

    Författare :Pernilla Sundqvist; Peter Gustafsson; Tor Nilsson; Lillvist Anne; Inga-Britt Skogh; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; technology; technology education; preschool; preschool staff; early childhood education; teknik; teknikundervisning; förskola; förskolepersonal; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : This study investigates what preschool staff include in the technology subject in preschool education, what content they view as relevant and how the teaching of this content can be organized. This is motivated by the fact that technology as subject have not been clearly defined, leaving the teachers insecure and unconfident about what to teach and how to teach it. LÄS MER

  4. 4. Playing with the Global : Family Dynamics and International Education in a Marketised Preschool Landscape

    Författare :Jennifer Waddling; Emil Bertilsson; Håkan Forsberg; Maria Törnqvist; Agnès van Zanten; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sociology of education; international preschools; preschool choice; parenting cultures; family dynamics; Utbildningssociologi; Sociology of Education;

    Sammanfattning : The surge in popularity of international schools around the world has extended to the domain of Early Childhood Education and Care. In the past few decades, international preschools have be­come more commonplace in marketised educational contexts. LÄS MER

  5. 5. Förskollärares beskrivningar av barngruppsstorlekar i förskolan

    Författare :Annika Rosenqvist; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Förskola; gruppstorlek; förskollärare; arbetsvillkor; lärmiljöer;

    Sammanfattning : Title: Preschool teachers’ descriptions of group size in preschool Language: Swedish Keywords: Preschool, group size, preschool teachers, working conditions, learning conditions. The aim of the study is to gain knowledge about preschool teachers’ perspectives of the impact of group size on working conditions as well as conditions created for children´s well-being, play and learning in preschool. LÄS MER