Sökning: "pragmatic instruction"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden pragmatic instruction.

  1. 1. Competencia pragmática en aprendices universitarios de EL2 : Los efectos de la instrucción pragmática y la proficiencia general en el desempeño escrito de peticiones y reclamos en el correo electrónico

    Författare :Jenny Morales Ruiz; Maria Bernal; Fanny Forsberg Lundell; Júlia Barón; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; L2 pragmatic competence; complaints; requests; pragmatic instruction; language proficiency; email discourse; TSLT; external modifiers; pragmatic-complexity; Spanish L2 learners; Competencia pragmática L2; reclamos; peticiones; instrucción pragmática; proficiencia general; correo electrónico; ELAT; complejidad pragmática; aprendices EL2; romanska språk med inriktning mot spanska; Romance Languages; Specialisation in Spanish;

    Sammanfattning : The present thesis lies at the intersection of L2 pragmatics, Task-supported language teaching (TSLT), and the study of L2 email discourse. It explores L2 pragmatic development in the written production of Spanish university students in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Framåtsyftande bedömning i tidig läsundervisning : Teori och praktik

    Författare :Ulrika B. Andersson; Stefan Gustafson; Håkan Löfgren; Linda Fälth; Gunilla Sandberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early reading instruction; Decoding; Forward-looking assessment; Assessment aspects; Response to intervention RTI ; Formative assessment; Teacher s professionalism; Tidig läsundervisning; Avkodning; Framåtsyftande bedömning; Bedömningsaspekter; Response to Intervention RTI ; Formativ bedömning; Lärares professionalism;

    Sammanfattning : Syfte är att bidra med kunskap om hur framåtsyftande bedömning kan användas och används av lärare som underlag för pedagogiska åtgärder i tidig läsundervisning. I avhandlingen har jag ett pragmatiskt förhållningssätt till både teorier och metoder. Avhandlingen bygger på fyra artiklar. LÄS MER

  3. 3. Hur undervisning och guidade naturvetenskapliga undersökningar kan stödja elevers kreativitet

    Författare :Malin Jonsson; Leif Östman; Malena Lidar; Jesus Piqueras Blasco; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; naturvetenskaplig undervisning; fysikundervisning; naturvetenskapliga undersökningar; högstadiet no-undervisning; kreativitet; engagemang; PEA; didaktik explorativ studie; Curriculum Studies; Didaktik;

    Sammanfattning : The use of guided instructions are often debated in science education research, but nevertheless often used in lower secondary school. The aim of this licentiate thesis is to contribute to knowledge about science education in lower secondary school when pupils’ do lab work using guided instructions. LÄS MER

  4. 4. Spoken Lingua Franca English at a Swedish Technical University : An investigation of form and communicative effectiveness

    Författare :Beyza Björkman; Philip Shaw; John M. Swales; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; English as a lingua franca ELF ; engineering; higher education; form; pragmatics; attitudes; communicative effectiveness; English language; Engelska språket; English; engelska;

    Sammanfattning : As a part of the process of globalization, an increasing number of higher education institutions are adopting English as the medium of instruction for parts of their education. Within most universities in continental Europe, there are English as a lingua franca (ELF) settings where English is spoken by users of a wide spectrum of first languages for various purposes, be it for academic activity or social interaction. LÄS MER

  5. 5. Telementoring Physics: University-Community After-school Collaborations and the Mediation of the Formal/ Informal Divide

    Författare :Robert A. Lecusay; Michael Cole; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; informal learning; cultural historical activity theory; science education;

    Sammanfattning : For several decades improvement of science education has been a major concern of policy makers concerned that the U.S. is a “nation at risk” owing to the dearth of students pursing careers in science. LÄS MER