Sökning: "pedagogiska möten"

Visar resultat 11 - 15 av 18 avhandlingar innehållade orden pedagogiska möten.

  1. 11. Pedagogy of Heuristic Contexturalisation: Intercultural transmission through cross-cultural encounters

    Författare :Hai Chun Lin; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogy and didactics; transmission; theme; reconstruction; pedagogy; enculturation; culture; cognition; Acculturation; awareness; Pedagogik; didaktik; acculturation;

    Sammanfattning : The present study is designed to analyze the effects of the ongoing cultural globalization. It utilizes as its empirical setting two special programmes called the International Master's Programme (the IMP,) directed by Lund University in Sweden. LÄS MER

  2. 12. Educational encounters with adult students in difficult learning situations

    Författare :Lisbeth Ohlsson; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; difficult learning situations; Adult education; hidden potentials for learning; teacher-student interaction; dialogue and diagnosis; contextual analysis; metacognition; inclusive education; life-world; metakognition; kontextuell analys; dialog och diagnos; dolda resurser för lärande; livsvärldsperspektiv; interaktion mellan lärare och studerande; inkluderande undervisning; svåra lärandesituationer; vuxenutbildning;

    Sammanfattning : The present study is a retrospective investigation of the researcher’s pedagogic and psychological praxis in Municipal Adult Education in Sweden. At the time, the adult education unit in question had an outreaching project at Samhall, a state-owned company producing goods and services with an assignment from the government to provide meaningful work to employees with disabilities. LÄS MER

  3. 13. Educational encounters with adult students in difficult learning situations

    Författare :Lisbeth Ohlsson; Kunskapsgruppen för specialpedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Avhandlingen utgörs av en retrospektiv studie av författarens pedagogiska och psykologiska praktik i Grundläggande Kommunal Vuxenutbildning i södra Sverige. Den grundläggande vuxenutbildningen genomförde i sin uppsökande verksamhet ett projekt vid Samhall AB, ett statsägt företag som producerar varor och tjänster och som har regeringens uppdrag att skapa meningsfulla och utvecklande arbeten för anställda med funktionshinder. LÄS MER

  4. 14. Undervisningsuppdraget i förskolan ur ett didaktiskt perspektiv

    Författare :Ester Catucci; Anna Ehrlin; Anette Sandberg; Susanne Thulin; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to increase knowledge of how the teaching mission can be understood and realised in preschool as an educational practice. The main research questions are: 1. How can teaching be realised in preschool daily practice? 2. LÄS MER

  5. 15. Kvinnor - vakna, våga! : En studie kring pedagogen och samhällsvisionären Honorine Hermelin Grønbech

    Författare :Berit Lindberg; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; The Women’s Civic College at Fogelstad; the history of education; adult education; the history of women gender history; hermeneuti; Pedagogy and didactics; fe-male civic education; Honorine Hermelin Grønbech; Tidevarvet The Epoch ; Kvinnliga Medborgarskolan vid Fogelstad; Pedagogik; didaktik; Tidevarvet The Epoch ;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation is to analyse, in the light of the history of education and of women, ”biographical sections” of the life and work of the Swedish educationalist Honorine Hermelin Grønbech (1886-1977). The focus is on adult education, and in particular female civic education, which set out to encourage Swedish women to exercise their newly won rights of citizenship (1921). LÄS MER