Sökning: "Lisbeth Ohlsson"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden Lisbeth Ohlsson.

  1. 1. Educational encounters with adult students in difficult learning situations

    Författare :Lisbeth Ohlsson; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; difficult learning situations; Adult education; hidden potentials for learning; teacher-student interaction; dialogue and diagnosis; contextual analysis; metacognition; inclusive education; life-world; metakognition; kontextuell analys; dialog och diagnos; dolda resurser för lärande; livsvärldsperspektiv; interaktion mellan lärare och studerande; inkluderande undervisning; svåra lärandesituationer; vuxenutbildning;

    Sammanfattning : The present study is a retrospective investigation of the researcher’s pedagogic and psychological praxis in Municipal Adult Education in Sweden. At the time, the adult education unit in question had an outreaching project at Samhall, a state-owned company producing goods and services with an assignment from the government to provide meaningful work to employees with disabilities. LÄS MER

  2. 2. Educational encounters with adult students in difficult learning situations

    Författare :Lisbeth Ohlsson; Kunskapsgruppen för specialpedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Avhandlingen utgörs av en retrospektiv studie av författarens pedagogiska och psykologiska praktik i Grundläggande Kommunal Vuxenutbildning i södra Sverige. Den grundläggande vuxenutbildningen genomförde i sin uppsökande verksamhet ett projekt vid Samhall AB, ett statsägt företag som producerar varor och tjänster och som har regeringens uppdrag att skapa meningsfulla och utvecklande arbeten för anställda med funktionshinder. LÄS MER

  3. 3. Teacher-student interaction and resources for learning in difficult learning situations : educational encounters with students who have a special education school history

    Författare :Lisbeth Ohlsson; Kunskapsgruppen för specialpedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Teacher-student interaction and resources for learning in difficult learning situations : educational encounters with students who have a special education school history

    Författare :Lisbeth Ohlsson; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Pedagogik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Rekordår och miljonprogram : flerfamiljshus i stor skala : en fallstudiebaserad undersökning av politik, planläggning och estetik

    Författare :Lisbeth Söderqvist; Gärd Folkesdotter; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; konstvetenskap; Art History;

    Sammanfattning : The objective of the thesis is to illuminate and further the understanding of a period of history known as the ”record years” (1960-1975), and ”the million homes program” (1965-1974). The questions discussed in the thesis include: what was the attitude of local authorities to the building of homes? How was the location of the buildings decided? Which factors influenced the character of the buildings and housing areas? This involves a study of the interplay among the various actors and a discussion of the role of the architects. LÄS MER