Sökning: "pedagogik och bedömning"

Visar resultat 21 - 25 av 41 avhandlingar innehållade orden pedagogik och bedömning.

  1. 21. ”Det kan vara svårt att förklara på rader” : perspektiv på analys och bedömning av multimodal textproduktion i årskurs 3

    Författare :Eva Borgfeldt; Anna Lyngfelt; Lisa Asp-Onsjö; Elise Seip Tønnessen; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Multimodality; semiotic resources; meaning making;

    Sammanfattning : Drawing and coloring have been part of young students text making as  longas the writing system has been used, but with the increased use of digital tools and an enlarged focus on accountability of today there is a reinforced educational interest to understand what constitutes multimodal student texts in the context of classroom practice. This thesis project overall aim is to highlight and discuss the opportunities and difficulties in the assessment of language and knowledge-developing multimodal text work in a multilingual educational context. LÄS MER

  2. 22. Bedömning av yrkeskunnande vid APL : Redskap och situatuioner inom Vård- och omsorgsprogrammet

    Författare :Pia Lindström; Lázaro Moreno Herrera; Eva Eliasson; Gun-Britt Wärvik; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Assessment of vocational knowledge; workplace based learning; health and social care and feedback; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The subject of study of this research is the assessment of vocational knowledge in the health andsocial care program in upper secondary school. The study focuses on the first period of workplacelearning in health and social care program, which mostly occurs in elderly care. LÄS MER

  3. 23. Återkoppling i interaktion : En studie av klassrumsbaserad bedömning i frisörutbildningen

    Författare :Anna Öhman; Hector Pérez Prieto; Marie Tanner; Christian Lundahl; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Classroom assessment; feedback; vocational education; multimodal interaction; social semiotics; conversation analysis; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The present dissertation concerns social organization of feedback in ongoing hairdressing education. The central aim is to explore feedback between teacher and student in multimodal interaction within classroom assessment, as co-production of action and student’s participation. LÄS MER

  4. 24. Varierade bedömningspraktiker i samhällskunskap : Validitet och agens i lärares beslut om bedömningars syften, innehåll och metoder

    Författare :Tobias Jansson; Håkan Löfgren; Joakim Samuelsson; David Rosenlund; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Classroom assessment; Assessment practice; Teacher agency; Performativity; Validity; Civics; Social studies; Upper secondary school teachers; Thematic analysis; Bedömning; Bedömningspraktik; Läraragens; Performativitet; Validitet; Samhällskunskap; Gymnasielärare; Tematisk analys;

    Sammanfattning : I denna avhandling undersöks samhällskunskapslärares bedömnings-praktiker vad gäller syften, innehåll, förmågor och metoder, samt faktorer som kan påverka lärares bedömningspraktiker. Detta undersöktes genom tematiska analyser av intervjuer med totalt nitton gymnasielärare och deras bedömningsuppgifter. LÄS MER

  5. 25. Det godkända fusket : Normförhandlingar i gymnasieskolans bedömningspraktiker

    Författare :Lars Fonseca; Elisabeth Elmeroth; Lena Carlsson; Anne-Mari Folkesson; Dennis Beach; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; academic dishonesty; assessment; cheat; education; hidden curriculum; neoliberalism; new public management; norms; sociology of education; result-oriented management; upper secondary school; Fusk; bedömning; utbildning; dold läroplan; nyliberalism; new public management; normer; utbildningssociologi; mål- och resultatstyrning; gymnasieskola; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Education on behalf of social trust constitutes a central theme in all societies. Different forms of cheating and fraud have a negative impact on the bonds of social trust. LÄS MER