Sökning: "norm group"
Visar resultat 1 - 5 av 112 avhandlingar innehållade orden norm group.
1. Problemlösning i grupp : betydelsen av gruppstorlek, gruppsammansättning, gruppnorm och problemtyp för grupprodukt och individuell kunskapsbehållning
Sammanfattning : The purpose of this dissertation was to, from the point of view of interaction, study how the factors group size, group composition, group norm and problem type influenced group problem solving. Three classroom studies were performed in grades four and five of the Swedish nine-year compulsory school. LÄS MER
2. Relativa betyg : några empiriska studier och en teoretisk genomgång i ett historiskt perspektiv
Sammanfattning : Denna avhandling, som i huvudsak är resultatet av ett projekt finansierat av Skolöverstyrelsen, består av fem delstudier (I-V) utförda under åren 1977-1991 samt en sammanfattande analysdel (VI). Avhandlingens syfte är att studera det unika svenska relativa betygssystemet, som infördes på försök i folkskolan i början av 1940-talet för att senare permanentas och även införas i enhets- och grundskolan samt slutligen även i gymnasiet. LÄS MER
3. In-group bias control
Sammanfattning : This thesis explores in-group bias control. It is well-known that people tend to have extra liking for people they identify themselves with. An extra positive in-group attitude may cause discrimination, even in the absence of any negative attitudes towards the out-group. LÄS MER
4. ”Alla är ju med alla…” : Kamratskapande gruppinteraktioner i skolan
Sammanfattning : Social interaction often takes place in groups. The school class is an important group in which children interact. Children spend a large percentage of their day with their classmates in school and classmates are not only co-workers, but also individuals interacting socially as friends. LÄS MER
5. Autonomy, coping and defense in small work groups : an analysis of psychological processes within and between individual group members
Sammanfattning : Working together with other persons in a group is often stimulating, but it can sometimes cause blocking and be destructive for an individual member and/or the group as a whole. The aim of the present study is to describe and analyze how individual group members cope with specific situations and how this coping affects their degree of autonomy and the work of the group. LÄS MER