Sökning: "entertainment culture"

Visar resultat 1 - 5 av 34 avhandlingar innehållade orden entertainment culture.

  1. 1. Chinatown Film Culture : The Appearance of Cinema in San Francisco’s Chinese Neighborhood, 1906-1915

    Författare :Kim Khavar Fahlstedt; Jan Olsson; Gregory Waller; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Film history; early cinema; local film history; Chinese-American history; transnational cinema; orientalism; urban studies; San Francisco; Chinatown; Sid Grauman; filmvetenskap; Cinema Studies;

    Sammanfattning : This study investigates film culture in San Francisco's Chinatown between the years 1906 and 1915. While Chinatowns have figured in several studies of representation in classical Hollywood cinema, it has rarely been approached as a place where film culture actually happened. LÄS MER

  2. 2. Blurring the Colonial Binary : Turn-of-the-Century Transnational Entertainment in Southeast Asia

    Författare :Nadi Tofighian; John Fullerton; Charles Musser; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; colonial history; early cinema; film history; distribution; transnational networks; entertainment culture; Southeast Asia; Singapore; postcolonial theory; colonial discourse; ethnicity; race; whiteness; Cinema Studies; filmvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation examines and writes the early history of distribution and exhibition of moving images in Southeast Asia by observing the intersection of transnational itinerant entertainment and colonialism. It is a cultural history of turn-of-the-century Southeast Asia, and focuses on the movement of films, people, and amusements across oceans and national borders. LÄS MER

  3. 3. Moulin Rouge på svenska : Varietéunderhållningens kulturhistoria i Stockholm 1875‐1920

    Författare :Björn Ivarsson Lilieblad; Peter Aronsson; Marie C. Nelson; Pelle Snickars; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Cultural history; visual culture; popular culture; turn of the century 1900; urbanity; hegemony; taste; Kulturhistoria; visuell kultur; populärkultur; sekelskiftet 1900; urbanitet; hegemoni; smak; HUMANITIES and RELIGION; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Syfte med den här avhandlingen är att empiriskt kartlägga framväxten och utvecklingen av varietéunderhållningen i Stockholm 1870-1920, för att kunna förstå både förhållandet till dess transnationella förebilder, ekonomiska dynamik, kulturella dragningskraft, samt förklara hur genren kom att uppfattas i den offentliga debatten. Med teorier hämtade från Antonio Gramsci och Pierre Bourdieu diskuteras varietéerna som ett uttryck för det sena 1800-talets samhällsförändringar och marknadskapitalistiska dynamik, som bl. LÄS MER

  4. 4. Konst i omlopp : mening, medier och marknad i Stockholm under 1700-talets senare hälft

    Författare :Sonya Petersson; Margaretha Rossholm-Lagerlöf; Marta Edling; Katja Tollmar Grillner; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; art; fine arts; concepts; definitions; media culture; intermediality; cultural consumption; cultural market; class; press; encyclopaedias; prints; exhibitions; auctions; aesthetics; perception; pleasure; entertainment; knowledge; luxury; body and soul; konst; sköna konster; begrepp; definitioner; mediekultur; intermedialitet; kulturkonsumtion; kulturmarknad; klass; press; encyklopedier; grafik; utställningar; auktioner; estetik; perception; behag; nöje; kunskap; lyx; kropp och själ; konstvetenskap; Art History;

    Sammanfattning : The aim of this doctoral thesis is to explore how art was mediated and given meaning in the environment of an urban media culture in Stockholm during the second part of the 18th century. It comprises studies of how art was distributed on the market, how it was discussed in the press and how it was exhibited in public. LÄS MER

  5. 5. Pretend that it is Real! Convergence Culture in Practice

    Författare :Marie Denward; Jay Bolter; Malmö högskola; []
    Nyckelord :media convergence; alternate reality games; broadcast television; pervasive games; culture of production; ethnography; game design; game development; transmedia storytelling; pervasive live action role-playing; fiction; reality; participatory culture; audience; interactivity; public service broadcasting; media studies;

    Sammanfattning : Mediekonvergens definieras och förklaras oftast som en teknisk och industriell företeelse, som den process där ny teknik anpassas till den befintliga medieindustrin och dess produktionskulturer. I dagens hybrida medielandskap kan mediekonvergens också beskrivas som den sociala process och de aktiviteter som medieanvändare deltar i när de rör sig mellan olika medier i jakt på underhållning och erfarenheter. LÄS MER