Sökning: "assessment test"

Visar resultat 1 - 5 av 979 avhandlingar innehållade orden assessment test.

  1. 1. Prov och bedömning i samhällskunskap : En analys av gymnasielärares skriftliga prov

    Författare :Christina Odenstad; Astrid Pettersson; Kenneth Nordgren; Malin Stegmann McCallion; Agneta Bronäs; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; test; assessment; social science; didactic; curriculum; prov; bedömning; samhällskunskap; ämnesdidaktik; läroplan; kunskapssyn; ämnessyn; trappstegstänkande; studie- och yrkesförberedande program; Political science; Statsvetenskap; Political Science; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : This study focuses on tests and assessment in social science in the upper secondary school in Sweden. Testing has an effect on how students learn and on the information and knowledge they retain. Different forms of examination encourage different styles of learning and the type of test used also influence the perception students have on a subject. LÄS MER

  2. 2. Samtal om skrivbedömning : Lärares normer, beslut och samstämmighet

    Författare :Per Blomqvist; Kristina Danielsson; Viveca Lindberg; Gustaf Bernard Uno Skar; Lars Sigfried Evensen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Writing assessment; social moderation; assessment norm; pedagogical decision; decision-making process; summative assessment; krivbedömning; kvalitetsuppfatttningar; förväntningsnormer; didaktiska beslut; summativ bedömning; beslutsprocesser; språkdidaktik; Language Education;

    Sammanfattning : This thesis reports and discusses results from a qualitative study of Swedish teachers' writing assessment in upper secondary school. Based on teacher group discussions, the study investigates teachers' interactions, expressions of norms and decisions when assessing and grading students' writing in the subject of Swedish. LÄS MER

  3. 3. Framåtsyftande bedömning i tidig läsundervisning : Teori och praktik

    Författare :Ulrika B. Andersson; Stefan Gustafson; Håkan Löfgren; Linda Fälth; Gunilla Sandberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early reading instruction; Decoding; Forward-looking assessment; Assessment aspects; Response to intervention RTI ; Formative assessment; Teacher s professionalism; Tidig läsundervisning; Avkodning; Framåtsyftande bedömning; Bedömningsaspekter; Response to Intervention RTI ; Formativ bedömning; Lärares professionalism;

    Sammanfattning : Syfte är att bidra med kunskap om hur framåtsyftande bedömning kan användas och används av lärare som underlag för pedagogiska åtgärder i tidig läsundervisning. I avhandlingen har jag ett pragmatiskt förhållningssätt till både teorier och metoder. Avhandlingen bygger på fyra artiklar. LÄS MER

  4. 4. Integrated pedestrian safety assessment methodology

    Författare :Nils Lübbe; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; assessment; driver behavior; comfort zone boundary; integrated safety; pedestrian; Forward Collision Warning; False Positive;

    Sammanfattning : Pedestrian fatalities and injuries are a concern in many regions. Passive safety assessment is well established, and additional active safety assessment has recently emerged. However, assessment methods reflecting on the interaction between active and passive safety do not exist in regulatory or consumer testing. LÄS MER

  5. 5. Altered movement patterns and deviating muscular activity in individuals with anterior cruciate ligament injury

    Författare :Anna Trulsson; Människan i rörelse: hälsa och rehabilitering; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Movement pattern; Physiotherapy; Motor control; Sensorimotor control; Neuromuscular control; Anterior cruciate ligament; Muscular activity; Motor skills; Single leg squat; Electromyography EMG ; Postural orientation; Assessment; Task performance; Reproducibility of findings; Performance test; Hop test; knee; dynamic joint stability;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to increase the understanding of altered movement patterns in individuals with anterior cruciate ligament (ACL) injury in order to improve ACL rehabilitation, and to develop an observational instrument termed Test for Substitution Patterns (TSP) for standardized, quantifiable scoring of altered movement patterns in legs and trunk. In all, 142 participants, 93 with ACL-rupture (37 women) and 49 uninjured participants were investigated. LÄS MER