Sökning: "Action Description"
Visar resultat 16 - 20 av 129 avhandlingar innehållade orden Action Description.
16. När strävan efter samsyn blir en kamp : Meningsskapande och meningsgivande i mångtydiga sammanhang
Sammanfattning : När personer och grupper med olika bakgrund och erfarenheter möts för att sam-arbeta förutsätts ofta att samsyn kring målen med verksamheten är en förutsätt-ning för koordinerad handling. Forskningen har dock inte kunnat visa empiriskt i vilken utsträckning samsyn är viktigt för att åstadkomma samhandling. LÄS MER
17. A prototype system for logical reasoning about time and action
Sammanfattning : This thesis presents the experience and results from the implementation of a prototype system for reasoning about time and action. Sandewall has defined syntax, semantics and preference relations on the interpretations of a temporal logic. LÄS MER
18. Normstödjande strukturer : Miljötematiken börjar slå rot i skolan
Sammanfattning : This thesis explores the various influence processes that take place in connection with the dawn of a new theme - the environment - in today's society. Society has declared that schools, a place designed for the intentional influence of children and youths, shall utilise the new environmental theme in its practice. LÄS MER
19. A Categorical Study of Composition Algebras via Group Actions and Triality
Sammanfattning : A composition algebra is a non-zero algebra endowed with a strictly non-degenerate, multiplicative quadratic form. Finite-dimensional composition algebras exist only in dimension 1, 2, 4 and 8 and are in general not associative or unital. Over the real numbers, such algebras are division algebras if and only if they are absolute valued, i.e. LÄS MER
20. Realtime & Development - modes of knowing design computation in architectural practice
Sammanfattning : This thesis examines theoretical, methodological and organisational implications of design computation for architectural practice - from an insider perspective. It also proposes a conceptual model for knowing within this practice, in an approach that interrelates theory and actionable knowledge. LÄS MER