Sökning: "Återanvändning"
Visar resultat 1 - 5 av 41 avhandlingar innehållade ordet Återanvändning.
1. Reuse-based Reverse Value Chain for Sustainable Apparel Industry
Sammanfattning : The reverse value chain is a concept that maximizes the utility of a product after end-of-life or end-of-use. Its main components are reuse, repair, up-cycling and down-cycling. This thesis has investigated the business of apparel ‘reuse’ to develop a reuse-based reverse value chain model for apparel industry. LÄS MER
2. Ett praktikperspektiv på hantering av mjukvarukomponenter
Sammanfattning : Nyutveckling och förvaltning av ett informationssystem står ständigt inför nya krav och förutsättningar. Utvecklingen skall ske på kortare tid och med ökad produktivitet. LÄS MER
3. Kretslopp av data : Miljö, befolkning, förvaltning och den tidiga digitaliseringens kulturtekniker
Sammanfattning : This dissertation explores the early digitalization in Sweden. As host to the first summit on the environment in Stockholm 1972 (UNCHE), as leading procurer of computer equipment as well as initiator to the world's first national Data Act of 1973, Sweden pioneered domains that have since emerged as critical to our age: environmental challenges and digital technology. LÄS MER
4. Ett praktikperspektiv på hantering av mjukvarukomponenter
Sammanfattning : Avhandlingen har resulterat i en praktikteori (verksamhetsteori). En sådan teori har betydelse i det praktiska arbetet att utvärdera och utveckla verksamheter där komponentbaserad systemutveckling bedrivs. LÄS MER
5. Support for re-use of manufacturing experience in product development : from an aerospace perspective
Sammanfattning : Globalization, public environmental concern and government legislation are challenging the Swedish industry to be more efficient and increase its efforts in research and in the development of methods and tools for product development and production. Furthermore, the manufacturing industry is changing from producing solely hardware products towards the inclusion of services or soft offers to add more value for the customer. LÄS MER