Sökning: "Teacher Education Programs"

Visar resultat 1 - 5 av 30 avhandlingar innehållade orden Teacher Education Programs.

  1. 1. Allt har förändrats och allt är sig likt : En longitudinell studie av argument för grundskolans matematikundervisning

    Författare :Maria Bjerneby Häll; Berit Askling; Ole Björkqvist; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school mathematics; arguments for mathematics; mathematics teaching; compulsory school; mathematics teacher; teacher education; novice teacher; skolämnet matematik; argument för matematik; matematikundervisning; grundskola; matematiklärare; lärarutbildning; nyutbildad lärare; Education; Pedagogik; Mathematics; Pedagogics and Educational Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva och analysera argument för matematik i grundskolan och att förstå varför och hur de officiella argumenten förändras, från de argument som återfinns i styrdokument till de argument som förs fram av undervisande matematiklärare. En utgångspunkt är att skolmatematikens villkor och verklighet kan beskrivas genom analys av officiella argument och av lärarstudenters och lärares personliga argument för matematik i grundskolan. LÄS MER

  2. 2. Mathematics in the Swedish Upper Secondary School Electricity Program : A study of teacher knowledge

    Författare :Lena Aretorn; Manya Raman Sundström; Tomas Bergqvist; Ola Helenius; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mathematics education; teacher knowledge; electricity education; upper secondary school; vocational education; Swedish secondary school; didactics of mathematics; matematikdidaktik;

    Sammanfattning : Mathematical knowledge is often a prerequisite for students at Swedish upper secondary vocational programs to be able to study vocational courses, for example electricity courses in the Electricity Program. Electricity Program students study mathematics in their electricity courses as well as in their mathematics course. LÄS MER

  3. 3. Lärarutbildning i skolans tjänst? : En policyanalys av statliga argument för förändring

    Författare :Stina Hallsén; Eva Forsberg; Ulf P. Lundgren; Henrik Román; Petter Aasen; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teacher education; policy analysis; educational reforms; curriculum theory; ICT; curriculum history; history of education; higher education; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Teacher education occupies a position between the school system and higher education. It is expected to both have an impact on the school system and to be influenced by it. Compared to other higher education programs, teacher education has more often been subject to government control and detailed regulation. LÄS MER

  4. 4. Inputs and Incentives in Education

    Författare :J. Lucas Tilley; Helena Holmlund; Olmo Silva; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; adult education; human capital; performance incentives; school resources; student achievement; teacher credentials; teacher sorting; Economics; Nationalekonomi;

    Sammanfattning : Essay I.  Educational interventions that increase the quality or quantity of school resources may have a limited impact on student achievement if students lack sufficient effort or motivation. A more effective way of raising achievement could be incentivizing students to perform well in school. LÄS MER

  5. 5. Metod, personlighet och forskning : Kontinuitet och förändring i vårdlärarutbildarnas kunskapskultur 1958-1999

    Författare :Eva Eliasson; Boel Englund; Birgitta Sandström; Per-Olof Erixon; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Knowledge culture; conceptions; values; curriculum theory; nursing teacher education; nursing teacher; knowledge; learning; continuity; change; state governance; power relationships; gender coding; classification; framing; thought style; space of experience; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This dissertation focuses on continuity and change in a local knowledge culture, the nursing teacher education in Stockholm, during the years between 1958 and 1999, with a strong emphasis on conceptions of knowledge and learning. Concepts of analysis come from Basil Bernstein, Ludwik Fleck, Reinhart Koselleck and gender theory. LÄS MER