Sökning: "Dassault"

Hittade 3 avhandlingar innehållade ordet Dassault.

  1. 1. Industrial diversification and innovation : An international study of the aerospace industry

    Författare :Francois Texier; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Diversification; systems of innovation; institutions; core competence; innovation policy; management of innovation; aerospace industry; Dassault; Saab; Daewoo; Flygindustri; Frankrike; Sverige; Sydkorea; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This thesis examines the process of industrial diversification as a strategy to spur innovation within firms and foster structural change in industry. Diversification is the process by which firms depart from their core competencies to enter new markets and new technologies. LÄS MER

  2. 2. Ancillary actor relations : The case of EU’s leading defence primes

    Författare :Pierre Erik Gunnarsson; Peter Thilenius; Hadjikhani Amjad; Martin Lundmark; Fredrik Tell; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ancillary; actor relation; aerospace industry; Aérospatiale; Airbus; BAE; business relations; Dassault; defence acquisition; defence company; defence industry; defence procurement; EADC; EADS; EDA; EDF; EU defence; EU institutions; EU integration; Europeanization; Finmeccanica; IEPG; industrial marketing; Leonardo; SAAB; solutions marketing; strategic industries; project marketing; Thales; Thomson-CSF; OCCAR; Industriell Marknadsföring; försvarsindustri; Försvar; Försvarsindustri;

    Sammanfattning : This longitudinal research project in industrial marketing seeks to understand ancillary actors, specifically what they are, their characteristics, relations and impact on focal relations based on the empirical case of the cross-border relations of EU’s largest defence equipment producing firms (called “primes”). Ancillary actors are approached on four arenas: i) the political setting for EU defence equipment production, ii) the “primes” business relations, e. LÄS MER

  3. 3. Hur kulturen påverkar Svensk-Franska affärsrelationer : En studie av gemensamma industriella projekt mellan SAAB Aerospace i Linköping och Dassault Aviation i Paris

    Författare :Frank-Gilles Miciol; Hossein Dadfar; Peter Gustavsson; Svante Andersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Globaliseringen av affärsrelationer har lett till att individer och företag med olika kulturell bakgrund möts i en mycket större utsträckning än vad som skedde för några decennier sedan. Svenska och franska företag dras med i den globala strömmen: de gemensamma affärsrelationerna, bilaterala projekten och mötena blir alltmer omfattande och intensivare, vilket också innebär att de kulturella skillnaderna mellan nationaliteterna blir kännbara, och de orsakar både problem och möjligheter. LÄS MER