Sökning: "skolkontext"
Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade ordet skolkontext.
1. ”Why Do We Even Bully?” : Exploring the Social Processes of Bullying in Two Swedish Elementary Schools
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to explore and deepen the understanding of pupils’ experiences of bullying and their reflections on why bullying may occur and be maintained in school, despite pupils’ understanding that bullying is wrong. This aim is examined in four articles. LÄS MER
2. Historiemedvetande - Elevers tidsförståelse i en skolkontext
Sammanfattning : Syftet med studien är att med utgångspunkt i undervisning gestalta och förklara grundskoleelevers historiemedvetande. Ett andra syfte med min studie är att lyfta fram och problematisera förutsättningar för att genom undervisning utveckla historiemedvetandet. LÄS MER
3. Historiemedvetande. Elevers tidsförståelse i en skolkontext
Sammanfattning : The main aim of the study is to explain how pupils´ consciousness of history in comprehensive school is formed and created by teaching. A second aim is to emphasize and to problematise the prerequisites for developing the consciousness of history through teaching. The empirical data consists of three parts: 1. LÄS MER
4. Response to Intervention - en specialdidaktisk modell för att förebygga lässvårigheter : Från samlat forskningsläge till tillämpning i svensk skolkontext
Sammanfattning : The Response to Intervention model originated in the United States. The model aims to prevent learning difficulties through early identification and thus early intervention. The goal is that no student should fall behind “No child left behind”. LÄS MER
5. Vardagsvåld, mobbning och mobbningsförebyggande arbete i svensk skolkontext
Sammanfattning : Two related phenomena - everyday violence and school bullying - are the subject of this thesis. The thesis's aim was to develop knowledge about everyday violence and bullying in school. The aim was also to develop knowledge about planning and bullying intervention in a local context. LÄS MER