Avancerad sökning

Hittade 4 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En skola för alla - gäller det alla? : Statliga styrdokuments betydelse i skolans verksamhet

    Författare :Ulla Gadler; Leif Lindberg; Håkan Jenner; Christer Jacobson; Henning Johansson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; A school for everyone; steering documents; equivalent education; steering process; official; school leaders; special needs teachers; pupil assistants; knowledge appropriation; knowledge transfer; Education; Pedagogik; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The thesis aim is to visualize and understand what happens to intentions formulated in national steering documents to be interpreted and implemented in schools to give every pupil without exception access to an equivalent education.The principal starting point is that the individual official, or “street bureaucrat”, working inside school is the key person in interpreting steering document content. LÄS MER

  2. 2. Deltagandets kontextuella villkor : fem träningsskoleklassers pedagogiska praktik

    Författare :Daniel Östlund; Malmö högskola; []
    Nyckelord :Ethnography; Interaction; Interactional resources; Participation; Pedagogical praxis; PIMD;

    Sammanfattning : Träningsskolan är en inriktning inom grundsärskolan där eleverna utbildas utifrån ämnesområden som estetisk verksamhet, kommunikation, motorik, verklighetsuppfattning och vardagsaktiviteter. Träningsskolan har en relativt kort historia och inrättades i slutet av 1960-talet. LÄS MER

  3. 3. Deltagandets kontextuella villkor : fem träningsskoleklassers pedagogiska praktik

    Författare :Daniel Östlund; Susan Tetler; Lotta Anderson; Kristianstad University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The thesis should be regarded as a contribution to the development of knowledge about the interaction taking place in the educational setting for pupils with PIMD in Sweden, the training school (Sw. Träningsskola), and the contextual and interactional conditions that characterizes this educational setting. LÄS MER

  4. 4. Children with Down syndrome in mainstream schools : conditions influencing participation

    Författare :Anne-Stine Dolva; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :Inclusion; occupational performance; peer interaction in activities; support;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to identify and explore conditions influencing school participation of children with Down syndrome in mainstream elementary schools. This thesis comprises four studies, and the research was conducted in Norway. LÄS MER