Sökning: "motivation för lärandet"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden motivation för lärandet.

  1. 1. Musikelever på gymnasiets estetiska program : En studie av elevernas bakgrund, studiegång och motivation

    Författare :Maria Karlsson; Musikhögskolan i Malmö; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Musicology; SEM; gender; autonomy; achievement behaviour; goal orientation; self perception; attribution; motivation; Music; high school; Pedagogy; didactics; Musikvetenskap; Pedagogik; didaktik; motivation;

    Sammanfattning : In previous studies research on motivation in education has tended to be focused on attribution (perceived causes of success and failure), self perception, goal orientation and autonomy. This thesis aims to describe the background and schooling of music students and to measure their motivation for music education. LÄS MER

  2. 2. Platsens betydelse för lärande i primärvård på landsbygden : Digital vård och sociala rum

    Författare :Thomas Sjöström; Ann Svensson; Kristina Schildmejer; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Work-integrated learning; e-Health; Digitalization; Primary care; Rural; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande; Vårdvetenskap; Nursing science;

    Sammanfattning : IntroductionE-health, defined as digital healthcare services enabling remote contact between patient and caregiver, has gained increased attention in scientific research during the recent decades. Given the rapid pace of technological progress and the ever-changing nature of work, health care professionals constantly need to learn new technologies (Agrawal & Prabakaran, 2020; Carlander, 2021; Samuelson et al. LÄS MER

  3. 3. Att tilltro sin handlingskraft : ett mentorprograms betydelse för fjorton kvinnors chefskarriärer

    Författare :Leif Nilsson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : I avhandlingen studeras vilken betydelse ett mentorprogram har för fjorton kvinnors chefskarriärer. Lärandet i mentorprogrammet analyseras utifrån begreppet self-efficacy (handlingskraft), som innebär att tilltron till den egna kapaciteten att hantera en specifik arbetsuppgift utgör fundamentet för att välja en viss karriärväg. LÄS MER

  4. 4. Från guidad visning till shopping och förströdd tillägnelse: moderniserade villkor för ungdomars musikaliska lärande

    Författare :Claes Ericsson; Lars Lilliestam; Musikhögskolan i Malmö; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Musikvetenskap; Musicology; group conversations; learning in school and in leisure time; modernity; adolescents; teaching; Music; learning; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Musicology;

    Sammanfattning : Abstract In the Swedish compulsory school system there is a trend towards increased student influence. School ideologists have for at least ten years strongly emphasised this issue. This tendency is in line with a more general direction in Western societies, which in many aspects has moved toward individualisation. LÄS MER

  5. 5. Work-integrated learning in a hospital ward setting : Exploring the interdependency between the professions and the organization

    Författare :Mia Detlin; Maria Skyvell Nilsson; Lotta Dellve; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; contemporary hospital care; occupational learning; expansive learning; interprofessional learning; newly graduated nurses; Vårdvetenskap; Nursing science; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Introduction:Contemporary hospital settings are a challenging learning and working environment for healthcare professionals. The challenges are largely related to the increasing need for healthcare caused by an ageing population, a lack of personnel resources, and demands for time efficiency. LÄS MER