Sökning: "en jämförelse"
Visar resultat 21 - 25 av 748 avhandlingar innehållade orden en jämförelse.
21. Brukarens uppfattning av inomhusmiljön-En fältundersökning av en modern kontorsbyggnad
Sammanfattning : Föreliggande licentiatuppsats beskriver hur ett modernt kontor uppfattas av de som arbetar i byggnaden dagligen, speciellt med hänsyn tagen till åsikter om inomhusklimatet. Projektets grundtanke var att genom en tvärvetenskaplig jämförelse av mätdata söka subjektiva samband mellan olika aspekter på trivsel med arbetsplatsen och hur det termiska klimatet uppfattas i ett modernt kontor. LÄS MER
22. "Vi blev muslimer" Svenska kvinnor berättar : En religionssociologisk studie av konversionsberättelser
Sammanfattning : Materialet i studien består av kvalitativa intervjuer med svenska kvinnor som konverterat till islam. I intervjuerna har frågor ställts om hur de uppfattar sitt religiösa engagemang och sitt liv som muslimer i ett västerländskt samhälle. LÄS MER
23. What Kind of Regionalism? : Regionalism and Region Building in Northern European Peripheries
Sammanfattning : "What Kind of Regionalism?" is a comparative study of regionalism and region building in two northern European regions – Meclenburg-Western Pomerania in Germany and Norrbotten in Sweden. The aim of the thesis is to investigate what kind of regionalism is emerging in regions that are neither economically successful nor regarded as 'ethnic communities'. LÄS MER
24. Att bedöma elevers läsförståelse : En jämförelse mellan svenska och kanadensiska bedömningsdiskurser i grundskolans mellanår
Sammanfattning : The aim of the study is to describe and analyze what assessment discourses of reading comprehension are more prominent by comparing five Swedish and five Canadian teachers in the province of BC in Canada. Based on a teacher perspective on how to develop and assess reading comprehension, the investigation concentrates on teacher discourses and their alignment with other discourses of reading comprehension within the two school systems. LÄS MER
25. Contrasting language-in-education policy intentions, perceptions and practice : the use of English and Kreol Seselwa in the Seychelles
Sammanfattning : Many studies have shown that Second Language (L2) Medium of Instruction (MoI) policies in Africa are linked to educational inequity, substandard teaching practice, low literacy skills and poor overall academic performance. In the light of this background, this thesis aims to make a more thorough inquiry into questions related to language-in-education policies, L2 as MoI, and academic success in the Seychelles, a small island nation in the Indian Ocean. LÄS MER