Sökning: "didaktiska konsekvenser"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden didaktiska konsekvenser.

  1. 1. Bedömning för lärande i ämnet idrott och hälsa : didaktiska konsekvenser av styrning

    Författare :Björn Tolgfors; Christer Eriksson; Anders Jönsson; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Bedömning för lärande; formativ bedömning; governmentalityanalys; didaktisk analys; praktiknära forskning; idrott och hälsa; Sports Science; Idrottsvetenskap;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the impact of assessment for learning (AFL) in upper secondary PE, in terms of governance and its possible consequences for the subjects in the teaching and learning triangle (the teacher, the student) and the subject content. The study is conducted in three steps: i) How do a group of PE-teachers describe their ways of realizing assessment for learning in their teaching practice? ii) How can their reflections about AFL be understood from a governmentality perspective? iii) Depending on what forms of governance that are dominant in the teachers’ reflections about AFL, different consequences can be argued in the triadic relation between the teacher, the student and the subject content. LÄS MER

  2. 2. Den pedagogiska praktikens janusansikte: om det kommunikativa handlandets didaktiska villkor och konsekvenser

    Författare :Lena Fritzén; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogical action; pedagogical practice; communicative action; strategic action; didactics; primary and secondary school; teacher training; special homes for juveniles; dialectics; curriculum theory; Pedagogy and didactics; critical ethnography; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : Pedagogical practice is, in several important considerations, contradictory in character. In this dissertation attenention is drawn towards the field of tension that prevails between pedagogical action, which can be descibed in terms of strategic processes and communicative pedagogical action. LÄS MER

  3. 3. "Förklaringar är ju allt på nåt sätt" : En undersökning av hur fem lärare använder historiska förklaringar i undervisningen

    Författare :Joakim Wendell; Martin Stolare; David Ludvigsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; high school; class room study; history education; historical explanation; causality; cause and consequence; historical thinking concepts; History; Historia;

    Sammanfattning : The main purpose of this multiple case study is to investigate how high school history teachers in Sweden use historical explanations in their classroom teaching.  Specifically, the study explores how explanations are constructed in the clasroom interactions, and what thinking tools, if any, the teachers use to help students grasp central aspects of the historical explanation in question. LÄS MER

  4. 4. Bedömning av läsförståelse - och sen då? : bedömning av meningsskapande i en kommunövergripande bedömningsprocess

    Författare :Helena Sjunnesson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :bedömning; fallstudie; löst kopplade system; performativitet; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Kommuners upprättande av lokala bedömningsprogram, där vad som sker i den pedagogiska praktiken ska utvärderas och kontrolleras, kan ses som exempel på hur en utvidgad bedömningskultur på internationell och nationell nivå transformerats till lokal nivå. I denna studie undersöks vilka konsekvenser en utökad bedömningskultur kan få för såväl pedagoger som för elever och undervisningsmiljö. LÄS MER

  5. 5. Undervisningsuppdraget i förskolan ur ett didaktiskt perspektiv

    Författare :Ester Catucci; Anna Ehrlin; Anette Sandberg; Susanne Thulin; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to increase knowledge of how the teaching mission can be understood and realised in preschool as an educational practice. The main research questions are: 1. How can teaching be realised in preschool daily practice? 2. LÄS MER