Sökning: "Köpar säljarrelationer"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Köpar säljarrelationer.

  1. 1. Intern handel : Köpar/säljarrelationer inom stora företag

    Författare :Christina Hultbom; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business Studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Strategiskt utvecklingsarbete och krävande kunder : En studie av samspelet mellan SSAB Tunnplåt AB och Volvo AB

    Författare :Lena Bjerhammar; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :Köpar säljarrelationer; produktutveckling; utvecklingssamarbete;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Strategiskt utvecklingsarbete och krävande kunder : en studie av samspelet mellan SSAB Tunnplåt AB och Volvo AB

    Författare :Lena Bjerhammar; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Köpar säljarrelationer; produktutveckling; utvecklingssamarbete;

    Sammanfattning : In this thesis the influence of a customer on a supplier's competence development is studied. To cooperate with "demanding customers" is generally regarded as a successful way of improving a company's ability to develop, produce and supply high quality products, i.e. to develop the company's competence. LÄS MER

  4. 4. The Microstructure of Collaborative E-business Capability

    Författare :John Gibe; Institutet för Ekonomisk forskning; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Management of enterprises; Organisationsteori; Organizational science; Strategic management; RBV; Resource-based view; Capability microstructures; Capabilities; B2B; Collaboration; Electronic commerce; E-business; E-commerce; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : IT has direct and observable positive effects for consumers. For firms, the situation is somewhat different, because efficiencies generated by publicly available technology tend to be competed away. LÄS MER