Sökning: "perspektiv på plats"

Visar resultat 1 - 5 av 125 avhandlingar innehållade orden perspektiv på plats.

  1. 1. Space and Place : Perspectives on outdoor teaching and learning

    Författare :Emilia Fägerstam; Lars Owe Dahlgren; Per Andersson; Katherine Stewart; Johan Öhman; Arne N. Jordet; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Outdoor teaching and learning; nature; school grounds; theory of place; Undervisning och lärande utomhus; natur; skolgård; platsteori;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore teachers’ and students’ experience and perception of outdoor teaching and learning. Further, it aims to explore influences of outdoor teaching on academic performance in biology and mathematics. The contexts for the thesis are a Swedish high school and Australian environmental education centres. LÄS MER

  2. 2. Riskförståelse : Teoretiska och empiriska perspektiv

    Författare :Erika Wall; Anna Olofsson; Roine Johansson; Rolf Lidskog; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; risk; sense-making of risk; place attachment; traffic safety; young people; risk; riskförståelse; plats; platsanknytning; trafiksäkerhet; ungdomar; Sociology; Sociologi;

    Sammanfattning : The thesis introduces the concept of ‘sense-making of risk’ (riskförståelse) for the purpose of the theoretical and empirical study of the individual’s sense-making of risk. Particular weight is attached to an examination of the term’s various components, its compass, and the relationship between sense-making of risk and behaviour. LÄS MER

  3. 3. Babies’ engagements with everyday things : An ethnographic study of materiality, movement and participation

    Författare :Alex Orrmalm; Anna Sparrman; Michael Tholander; Peter Kraftl; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; babies; material things; everydayness; participation; perspective; space; child and childhood studies; bebisar; materiella saker; vardagsliv; deltagande; perspektiv; plats; barn – och barndomsskapande;

    Sammanfattning : This thesis explores how babies (1-18 months old) engage with material things in their everyday lives. The aim is to contribute with theoretical and empirical insights into babies own practices around material things and how attending to these practices can lead to reflections on participation, material culture and everyday space. LÄS MER

  4. 4. Energilandskap i förändring : Inramningar av kontroversiella lokaliseringar på norra Gotland

    Författare :Karin Edberg; Adrienne Sörbom; Anna Storm; Kerstin Jacobsson; Mikael Klintman; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Energy infrastructure; natural gas; wind power; framing; social practice; facility siting; place; trust; risk; energy transition; climate change; environment; national security; Gotland; Energiinfrastruktur; naturgas; vindkraft; inramningar; sociala praktiker; lokaliseringar; plats; tillit; risk; energiomställning; klimat; miljö; säkerhetspolitik; Gotland.; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : Energisystemet omstruktureras. Nya energikällor tillkommer och andra fasas ut samtidigt som efterfrågan på energi kvarstår ur ett globalt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Att mötas på folkhögskola : en studie om folkhögskollärares pedagogiska hållning

    Författare :Filippa Millenberg; Per Andersson; Erik Nylander; Eva Alerby; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lifeworld phenomenology; Ethnography; Folk high school; Teacher; Encounter; Livsvärldsfenomenologi; Etnografi; Folkhögskola; Lärare; Möten;

    Sammanfattning : I avhandlingen utforskas pedagogiska praktiker och den lärande vardagen på folkhögskola genom att titta på hur möten mellan lärare och kursdeltagare framträder i hantverkskurser på folkhögskola. Vidare utforskar studien hur den relationella dimensionen av dessa möten kan förstås och vilken betydelse möten har i lärares praktik. LÄS MER