Sökning: "ontological character"
Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade orden ontological character.
1. Kripke on Necessity : A Metaphysical Investigation
Sammanfattning : I undertake a metaphysical investigation of Saul Kripke's modern classic, Naming and Necessity (1980). The general problem of my study may be expressed as follows: What is the metaphysical justification of the validity and existence of the pertinent classes of truths, the necessary a posteriori and the contingent a priori, according to the Kripke Paradigm? My approach is meant to disclose the logical and ontological principles underlying Kripke's arguments for the necessary a posteriori and the contingent a priori respectively. LÄS MER
2. Person, relation och Gud: Konstruktionen av ett relationellt personbegrepp i nutida trinitarisk teologi
Sammanfattning : This thesis analyses and discusses the construction of a relational concept of personhood in contemporary Trinitarian theology. The thesis discusses both a Trinitarian and an anthropological concept of personhood. The investigation is carried out on three levels. LÄS MER
3. Nut - The Goddess of Life in Text and Iconography
Sammanfattning : This study delineates the basic characteristics of the ancient Egyptian goddess Nut as expressed in funerary texts and iconography. The goddess is treated as conceptual in character (Begriffsgottheit), i.e. as an animate expression for the ideas that the ancient Egyptians associated with the sky: space and water. LÄS MER
4. Diskursiv arbetsmiljö : Ett nytt perspektiv på organisatorisk arbetsmiljö
Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att bidra till kunskap om organisatorisk arbetsmiljö. Studiens specifika syfte är tudelat: dels att undersöka och utvärdera en diskursiv ansats för att bedöma och hantera organisatorisk arbetsmiljö, dels att undersöka och utveckla en modell för att bedöma och hantera organisatorisk arbetsmiljö med en diskursiv ansats. LÄS MER
5. The Gothic in contemporary interactive fictions
Sammanfattning : This study examines how themes, conventions and concepts in Gothic discourses are remediated or developed in selected works of contemporary interactive fiction. These works, which are wholly text-based and proceed via command line input from a player, include Nevermore, by Nate Cull (2000), Anchorhead, by Michael S. LÄS MER