Avancerad sökning

Hittade 4 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kommersiell mediekultur : En etnografisk studie av TV-producenter och TV-produktion

    Författare :Katarina Graffman; Helena Wulff; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Cultural anthropology; Sweden; anthropology; anthropology and media; television; audience; public education; Kulturantropologi; Cultural anthropology; Kulturantropologi; Kulturantropologi; Cultural Anthropology;

    Sammanfattning : This dissertation examines a commercial media culture as articulated by a television production company in Stockholm, Sweden, and is based on nine months of extended fieldwork. The dissertation discusses the production process, its problems and constraints, and the role of the producer using a theoretical framework elaborated by Pierre Bourdieu. LÄS MER

  2. 2. Gymnasieskola i förändring, IT & mediekultur : Skilda sätt att erfara IT i gymnasieskolan

    Författare :Marie Leijon; Elisabeth Söderquist; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mediekultur; medier; IT; gymnasieskolan; likvärdighet; lärande; senmodern; skolutveckling;

    Sammanfattning : Syftet är att studera skilda sätt att erfara IT i gymnasieskolan. Följande frågor ställs: Hur kan variationen i de skilda sätten att erfara IT förstås? Hur kan empirin ytterligare förstås genom en kontextualisering? Utifrån en fenomenografisk ansats intervjuas elever, lärare och skolledare vid tre gymnasieprogram. LÄS MER

  3. 3. Konst i omlopp : mening, medier och marknad i Stockholm under 1700-talets senare hälft

    Författare :Sonya Petersson; Margaretha Rossholm-Lagerlöf; Marta Edling; Katja Tollmar Grillner; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; art; fine arts; concepts; definitions; media culture; intermediality; cultural consumption; cultural market; class; press; encyclopaedias; prints; exhibitions; auctions; aesthetics; perception; pleasure; entertainment; knowledge; luxury; body and soul; konst; sköna konster; begrepp; definitioner; mediekultur; intermedialitet; kulturkonsumtion; kulturmarknad; klass; press; encyklopedier; grafik; utställningar; auktioner; estetik; perception; behag; nöje; kunskap; lyx; kropp och själ; konstvetenskap; Art History;

    Sammanfattning : The aim of this doctoral thesis is to explore how art was mediated and given meaning in the environment of an urban media culture in Stockholm during the second part of the 18th century. It comprises studies of how art was distributed on the market, how it was discussed in the press and how it was exhibited in public. LÄS MER

  4. 4. The mediation of affect : security, fear and subversive hope in visual culture

    Författare :Rodrigo Ferrada Stoehrel; Simon Lindgren; Eric Carlsson; Kari Andén-Papadopoulos; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; affect; emotion; aesthetics; visual culture; discourse; Otherness; power; security; media and communication studies; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : The overarching purpose of this study has been to problematise how visual practices and the mediation of affect is linked to the capacity to produce (new) perceptual realities, sensations and imaginaries, ultimately aiming to legitimate or counter-legitimate the hegemonic discourses and practices mobilised in the name of security. The first part of my thesis approaches this matter through an analysis of media cultures and discursive systems circulating within the court and the state military. LÄS MER