Sökning: "marknadsföring av platser"

Hittade 2 avhandlingar innehållade orden marknadsföring av platser.

  1. 1. Collaborative product development and IT communication infrastructures : a study in the Swedish aerospace industry

    Författare :Anna Öhrwall Rönnbäck; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Internet och internetrelaterad teknik, framför allt webbaserad, ger nya möjligheter att kommunicera mellan geografiskt spridda företag. Det här licentiatprojektet, som studerar produktutveckling av komplexa system i flygindustrin, har följande tre mål:Att studera behov av IT-stöd för kommunikation mellan parter i samarbetsprojekt inom komplex systemutveckling,Att uppskatta användningen av webbaserade kommunikationslösningar mellan parterna, ochAtt föreslå en modell för att analysera effekter av att använda internet och webbaserad kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Konsumtionsbeteende och sociala identiteter : om samspelet mellan konsument, subkultur, upplevelserum och konsumtionsföremål i friåknings- och downhillcykling

    Författare :Helena Lindahl; Agneta Marell; Jessica Eriksson; Helene Brembeck; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Konsumtionsbeteende; sociala identiteter; konsument; subkultur; upplevelserum; konsumtionsföremål; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla kunskap om och skapa en ökad förståelse för hur konsumenter skapar och uttrycker sociala identiteter i samspel med subkultur, upplevelserum och konsumtionsföremål. Tidigare forskning om konsumtionsbeteende och sociala identiteter har i många fall fokuserat på antingen den enskilda konsumenten, gruppen (subkulturen), upplevelserummen eller konsumtionsföremålen eller i bästa fall kombinerat två av dimensionerna. LÄS MER