Sökning: "lärarförbundet"

Hittade 4 avhandlingar innehållade ordet lärarförbundet.

  1. 1. Lärarförbundet, förskollärare och statushöjande strategier - Ett könsperspektiv på professionalisering : The Teachers’ Union, pre-school teachers and status-raising strategies. A gender perspective on professionalisation

    Författare :Paula Berntsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Union strategies; professionalisation; gender; Teachers’ Union; pre-school teachers; female-dominated professional group; value-discrimination; work-tasks; professional knowledge;

    Sammanfattning : This dissertation concerns the strategies of professionalisation that the Teachers’ Union pursues in order to upgrade pre-school teachers’ work and professional knowledge. Both union actions in general and customary strategies of professionalisation have been criticised for presupposing men as the norm. LÄS MER

  2. 2. Lärarförbundet, förskollärare och statushöjande strategier. Ett könsperspektiv på professionalisering

    Författare :Paula Berntsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Kvinnor i en facklig värld : En studie av kvinnliga förtroendevalda i Lärarförbundet

    Författare :Åsa Lundqvist; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; sociology; sociologi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Bäst i klassen? : Lärare och elever i svenska och europeiska policytexter

    Författare :Lena Sjöberg; Dennis Beach; Maj Asplund-Carlsson; Jan Gustavsson; Jan Kampman; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; lärare; elever; policy; Foucault; lärarutbildning; makt; Pedagogik; Pedagogics; policy analysis; teachers; pupils; power; discourse; governmentality; constructions; governing technologies;

    Sammanfattning : This thesis takes its departure in the recent criticism directed to the Swedish school system and its schools, teachers and pupils, but especially the epidemic of policies produced in order to develop and improve Swedish schools, in particular after the change of government in 2006. The general aim of this thesis is to study how teachers and pupils are represented, and thus constructed, regulated and positioned in a number of current key policy texts. LÄS MER