Sökning: "Säljande organisationer"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Säljande organisationer.

  1. 1. Business Basics : A Grounded Theory for Managing Ethical Behavior in Sales Organizations

    Författare :Benny Berggren Newton; Lars-Johan Åge; Aihie Osarenkhoe; Erik A. Borg; Jens Hultman; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Management; Ethical Behavior; Business Basics; Sales Organizations; Grounded Theory; Management; Etiskt beteende; Business Basics; Säljande organisationer; Grundad Teori; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering;

    Sammanfattning : Background: Managing co-workers’ ethical behavior in sales organizations is a complex social process. To start, sales organizations incorporate several actors to manage, often simultaneously, all with their own agendas. LÄS MER

  2. 2. The role of trust in B2B electronic commerce : evidence from two e-marketplaces

    Författare :Christer Kuttainen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Industriell marknadsföring; Industrial Marketing;

    Sammanfattning : The primary purpose of the current research has been to examine the roles of interpersonal, interorganizational, and institutional trust in establishing buyer-seller trust in public B2B e-marketplaces (EMP). Interpersonal trust refers to trust within the buyer-seller dyad. LÄS MER

  3. 3. Elektroniska marknadsplatser : IT-stöd för små och medelstora leverantörer

    Författare :Johan Petersson; Göran Goldkuhl; Karin Axelsson; Fredrik Karlsson; Martin Henkel; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Electronic marketplaces; Information systems; Small and medium -sized enterprises; Practice theory; Elektroniska marknadsplatser; informationssystem; små och medelstora företag; praktikteori;

    Sammanfattning : Den här avhandlingens ämne är elektroniska marknadsplatser och hur sådana bör utformas utifrån mindre leverantörers perspektiv. Med leverantörer avses här de säljande företag som använder marknadsplatser som mellanhand för att sälja varor och tjänster. LÄS MER