Sökning: "television culture"
Visar resultat 6 - 10 av 35 avhandlingar innehållade orden television culture.
6. Pretend that it is Real! Convergence Culture in Practice
Sammanfattning : Mediekonvergens definieras och förklaras oftast som en teknisk och industriell företeelse, som den process där ny teknik anpassas till den befintliga medieindustrin och dess produktionskulturer. I dagens hybrida medielandskap kan mediekonvergens också beskrivas som den sociala process och de aktiviteter som medieanvändare deltar i när de rör sig mellan olika medier i jakt på underhållning och erfarenheter. LÄS MER
7. The Private Life of a Nation in Crisis : A Study on the Politics in/of Greek Television Fiction
Sammanfattning : The private life of a nation in crisis offers in-depth studies of the fictional reconstruction and negotiation of moments of heightened societal tension that take place throughout the life of a nation. Its constituent papers focus on the role of television fiction in representing and shaping either critical moments, events, or periods that disrupt the normal pace of life, or unresolved societal tensions that become part of everyday life. LÄS MER
8. Oscar Night in Hollywood : Fashioning the Red-Carpet from the Roosevelt Hotel to International Media
Sammanfattning : This study investigates the red-carpet phenomenon from a historical perspective, seeking to understand how the Academy Awards’ red-carpet became the most prominent fashion show in media culture. The connections between Hollywood and the fashion industry predate the inception of the ceremony, and so does the role of Hollywood actresses as trendsetters. LÄS MER
9. Inte den typ som gifter sig? : Feministiska samtal om äktenskapsmotstånd
Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker frågan om äktenskapsmotstånd i dagens svenska samhälle, media och kultur. Boken belyser olika sätt att uttrycka äktenskapsmotstånd och vad det betyder att formulera feministisk kritik av normerande familjevärderingar. LÄS MER
10. Televisual Representations of France and the UK under Globalization
Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how France and the UK are represented in the television news texts at two different periods in time in order to explore whether and how these representations have changed as globalization has progressed. The thesis contributes to the study of collective identities, political cultures and comparative methods of mass communication. LÄS MER