Sökning: "merger and acquisition"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden merger and acquisition.

  1. 1. Managing Information Systems Integration in Corporate Mergers and Acquisitions

    Författare :Stefan Henningsson; Institutet för Ekonomisk forskning; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Merger; Acquisition; Integration; Information Systems; IS;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Synergi? : En studie av några industriföretag

    Författare :Johan Holtström; Helén Anderson; Per-Olof Brehmer; Sören Kock; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Synergy; merger; acquisition; integration; business relationship; business network; supplier; customer; Synergi; fusion; förvärv; integration; affärsrelation; affärsnätverk; leverantör; kund; Business and economics; Ekonomi;

    Sammanfattning : Synergi är viktigt i samband med fusioner och förvärv. Utgångspunkten är att synergi, i både teori och praktik, används för att skapa olika typer av mervärden. Fusioner och förvärv är frekvent förekommande i företagande och det är många olika aktörer som berörs av sådana förändringar, t.ex. LÄS MER

  3. 3. Between expectation and experience

    Författare :Ranja Frommer; KTH; []
    Nyckelord :merger; acquisition; post-merger integration; human side of organisation; expectation; experience; case study; emergent theory;

    Sammanfattning : The problem areas of the 'human side' of mergers andacquisitions as well as post-merger integration are focusedupon in this study. An extensive review of merger-relatedliterature points to the problematic nature of this area oforganisation. LÄS MER

  4. 4. The Importance of Customers in Mergers and Acquisitions

    Författare :Christina Öberg; Staffan Brege; Maria Huge Brodin; Helén Andersson; Susanne Sweet; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Merger; Acquisition; Customer; Customer Relationship; Motive; Integration; Impact; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to identify categories and patterns of how customers impact and are impacted by an M&A. In M&A (merger and acquisition) research the focus is traditionally on the M&A parties alone, and while customers are important elements of the motives behind M&As, they are rarely seen as actors affecting and being affected by an M&A. LÄS MER

  5. 5. Familjeföretag i omvandling : en studie av fusionsförlopp och utvecklingsmönster

    Författare :Christer Peterson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Merger; family businesses; case study; aggregated level; economic data; longitudinal; multimethodological; typology; process; pattern; spatial and institutional change; restructuring industry;

    Sammanfattning : In this study a population of 60 family owned businesses acquired in 1971 are analysed over a period of 15 years. The firms are followed historically for four years before and ten years after the merger.The aim is to identify dominating processes and behaviour in different variables during the period 1967-81. LÄS MER