Sökning: "charlotta gustafsson"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden charlotta gustafsson.

  1. 1. Tekniklärares attityder till teknikämnet och teknikundervisningen

    Författare :Nordlöf Charlotta; Jonas Hallström; Gunnar Höst; Peter Gustafsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; technology education; attitudes; technology teachers; self-efficacy; context dependency; teknikdidaktik; teknikundervisning; teknik; attityder; tekniklärare; self-efficacy; kontextberoende;

    Sammanfattning : Skolforskning i allmänhet visar på att läraren är viktig, läraren är faktiskt en av de viktigaste faktorerna för elevernas framgång. Läraren är betydelsefull både när det gäller elevernas prestationer och deras attityder. LÄS MER

  2. 2. eHomecare – for safety and communication in everyday life : The perspectives of older users, relatives and care managers

    Författare :Charlotta Åkerlind; Christine Gustafsson; Lene Martin; Maria Engström; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; care managers; content analysis; communication; eHomecare; experiences; information and communication technology; older people; participation; perceptions; relatives; safety; welfare technology; Care Sciences; vårdvetenskap;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to examine how eHomecare affects the daily lives of older users and their relatives, with a focus on safety and communication. A further aim was to explore care managers’ perspectives, expectations and experiences of eHomecare and its implementation. LÄS MER

  3. 3. Exploring mechanisms of peer effects in education : Frame factor analyses of classroom instruction

    Författare :Pontus Bäckström; Jesper Boesen; Charlotta Mellander; Jan-Eric Gustafsson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Despite a vast international literature, previous research into compositional effects and peer effects in education has remarked on the lack of consensus within the field. To date, peer effects in education and students’ different opportunities to learn in school have been studied separately. LÄS MER