Sökning: "youth treatment"

Visar resultat 1 - 5 av 105 avhandlingar innehållade orden youth treatment.

  1. 1. Uppfostringsanstalten : Om tvång i föräldrars ställe

    Författare :Claes Levin; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social problems and welfare; theory of social work; Correctional Treatment; Reformatory; Residential Treatment; Treatment Organizations; Juvenile Delinquency; Child Care; Social Institutions; Human service organizations; People-Changing Organizations; Treatment; Social changes; Incarceration; national insurance; teorier om socialt arbete; Sociala förändringar; Sociala problem; social välfärd; socialförsäkring;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to find the factors and conditions that generate the success of the reformatory as a social institution and, at the same time, its well-known failure as a treatment organization. I try to understand why organizations like the reformatory exist and what meaning they have in our society. LÄS MER

  2. 2. Allians under tvång : Behandlingssamarbete mellan elever och personal på särskilda ungdomshem

    Författare :Teci Hill; Rolf Sandell; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Correctional institutions; delinquents; therapeutic alliance; treatment; treatment alliance; Särskilda ungdomshem; ungdomsvård; Sverige; Psychology; Psykologi;

    Sammanfattning : This is a study of treatment alliance between staff and juvenile delinquent boys in institutional treatment under the Swedish Board of Institutions (SiS).The aim of this study is twofold. First, the purpose is to explore alliance phenomena in correctional institutions for young delinquents in their qualitative, rather than quantitative, aspects. LÄS MER

  3. 3. Normaliseringspraktiker i det moderna samhället : en diskursanalys av åtta sociala ungdomsprojekt

    Författare :Thomas Öhlund; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Youth; Social Work; Youth Projects; Discourse Analysis. Juvenile Delinquency; Deviancy; Identity; Subculture; Youth Culture; Popular Culture; Media; Power; Social Control; Practices of Normalization; Field of Socialtechnology; Re-socialization;

    Sammanfattning : This study deals with the problem of socialization/re-socialization within modern society and how social workers deal with deviant youth. The empirical study is a stratified case-study including eight different projects within social work with youth. LÄS MER

  4. 4. Social anxiety disorder in children and adolescents : assessment, maintaining factors, and treatment

    Författare :Rio Cederlund; Lars-Göran Öst; Samantha Cartwright-Hatton; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social anxiety disorder; youth; behavior therapy; parent involvement; assessment; Psychology; psykologi;

    Sammanfattning : The present dissertation consists of three empirical studies on social anxiety disorder (SAD) in a sample of Swedish children and adolescents. Based on findings made in a large behavior treatment study, the thesis contributes to the field of research on childhood SAD by investigating a factor that maintains the disorder, ways to measure and screen for diagnosis, and the treatment of the disorder. LÄS MER

  5. 5. Unga i normalitetens gränsland : Undervisning och behandling i särskilda undervisningsgrupper och hem för vård eller boende

    Författare :Susanne Severinsson; Elisabet Cedersund; Maria Simonsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Troubled youth; special education; treatment; discourse analysis; categorization; identity; interpretative repertoire; accountability; Problemungdomar; särskild undervisningsgrupp; hem för vård eller boende; specialpedagogik; stödundervisning; behandling; diskursanalys; kategorisering; identitet; tolkningsrepertoar; accountability; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : I denna studie riktas fokus mot hur samhället ordnar för barns välfärd när de generellt inriktade insatserna inte räcker till. Studien baseras på observationer och intervjuer i tre olika verksamheter för unga i åldern 12-16 år: 1) ett hem för vård eller boende, HVB, med egen skola, 2) en kommunal särskild undervisningsgrupp, f d skoldaghem, och 3) ett HVB för utredning och behandling utan egen skola. LÄS MER