Sökning: "writing activity"
Visar resultat 1 - 5 av 78 avhandlingar innehållade orden writing activity.
1. Lära för skrivundervisning : En studie om skrivdidaktisk kunskap i ämneslärarutbildningen och läraryrket
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka hur och under vilka villkor som svensklärares kunskap om skrivundervisning växer fram i och efter lärarutbildningen.I en delstudie analyseras hur skrivande, skrivutveckling och skrivundervisning framställs och förmedlas som kunskapsområden i kursplaner som beskriver ämnesteoretiska och ämnesdidaktiska kurser i ämneslärarutbildningen i svenska. LÄS MER
2. Skrivande och blivande : konstruktioner av skönlitterärt skrivande i handböcker och läromedel 1979-2015
Sammanfattning : The focus of this study is descriptions of literary writing in pedagogical texts. The aim is to analyse how writing and writing subjects are constructed in pedagogical texts on writing published in Sweden between 1979 and 2015. LÄS MER
3. Skriftpraktiker i gymnasieskolan : Bygg- och omvårdnadselever skriver
Sammanfattning : The aim of the dissertation is to demonstrate and explain the place and function writing has in all subjects in two vocational classes in a Swedish upper secondary school. The material has been collected through ethnographic field studies in construction and health care classes over one school year. LÄS MER
4. Writing and revising : Didactic and Methodological Implications of Keystroke Logging
Sammanfattning : Keystroke logging records keyboard activity during writing. Time and position of all keystrokes are stored in a log file, which facilitates detailed analysis of all pauses, revisions and movements undertaken during writing. LÄS MER
5. Svensklärares skrivdidaktiska kunskapsbildning : Blivande och tidigt verksamma gymnasielärare i svenska talar om skrivundervisning
Sammanfattning : The teaching of writing is a central task for teachers of Swedish and it is a complex activity which requires knowledge of different areas such as language, communication, and text. The aim of this licentiate’s dissertation is to investigate when and how the knowledge needed for the teaching of writing is developed in teacher education as well as during the first years of teaching. LÄS MER