Sökning: "water education"
Visar resultat 1 - 5 av 65 avhandlingar innehållade orden water education.
1. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor
Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER
2. Sustainable and Safe Use of Non-conventional Waters -Reclaimed Water and Desalinated Water
Sammanfattning : Fresh water scarcity, pollution and an uneven distribution have caused an increasingly serious global water crisis. One of the most widely adopted response strategies is the exploitation and use of non-conventional water sources. LÄS MER
3. Everything has its processes, one could say : a longitudinal study following students' ideas about transformations of matter from age 7 to 16
Sammanfattning : This thesis concerns students’ learning and meaning-making in science. The theoretical framework builds upon Human Constructivism. This perspective underlines the unique interplay that occurs between thinking, feeling, and acting in human meaning-making and also stresses the important role of language in learning processes. LÄS MER
4. The effect of resource sustainability interventions on social sustainable development in the built environment
Sammanfattning : There are several sustainable development targets for the Swedish housing market. The sector as a whole is expected to contribute to the reduction of greenhouse gases. Housing prices should increase and not inflate. Meanwhile, the development of the built environment should contribute to well being and decrease segregation. LÄS MER
5. Sfärernas symfoni i förändring : lärande i miljö för hållbar utveckling med naturvetenskaplig utgångspunkt : en longitudinell studie i grundskolans tidigare årskurser
Sammanfattning : This research deals with learning in science, including learning in environment for sustainable development. Learning in environment and sustainable development are obligatory perspectives in science as well as in other school subjects. The longitudinal study started in 2003, concerning 28 pupils nine years of age in a city in southern Sweden. LÄS MER