Sökning: "vuxna barn"

Visar resultat 11 - 15 av 199 avhandlingar innehållade orden vuxna barn.

  1. 11. "De förstod aldrig min historia" : unga vuxna med migrationsbakgrund om skolmisslyckande och övergångar mellan skola och arbete

    Författare :Michael Lindblad; Lisbeth Lundahl; Jonas Olofsson; Hector Peréz Prieto; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School-to-work transition; school failure; dropout; careership; otherness; socio-geographic space; life story; career development; migration; ethnicity; Sweden; narrrative; NEET; övergång från skola till arbetsliv; skolmislyckande; andrafiering; migration; socio-geografisk plats; narrativ; unga vuxna; karriärutveckling; Sverige; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : This study aims to deepen knowledge of young people with a migration background in Sweden, particularly those with non-European backgrounds, and their transitions from school to work. The focus is on young people with uncompleted upper secondary education (USE), drawing on their life stories, and exploring their perceptions and experiences around school failure, entering the labour market, and/or not being in education, employment or training (NEET). LÄS MER

  2. 12. Altered body composition in adults with complex congenital heart disease

    Författare :Karna Johansson; Camilla Sandberg; Bengt Johansson; Thomas Mooe; Mats Börjesson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Adults with complex congenital heart disease; ACHD; body composition; skeletal muscle; lean mass; muscular strength; sarcopenia; bone; bone mass; bone mineral density; bone health; osteoporosis; fat; fat mass; obesity; Vuxna med medfödda hjärtfel; vuxna med komplexa medfödda hjärtfel; komplexa medfödda hjärtfel; kroppssammansättning; skelettmuskel; styrka; sarkopeni; ben; benmassa; bendensitet; osteoporos; fett; fettmassa; obesitas; kardiologi; Cardiology;

    Sammanfattning : Introduction: Thanks to achievements in paediatric heart surgery and medicine, the population of adults with surgically repaired or palliated congenital heart defects is growing. Many of these adults have reduced exercise capacity, weaker muscular strength and shorter height, all of which suggest an altered body composition. LÄS MER

  3. 13. Home Care Services for Sick Children. Family, healthcare and health-economic perspectives

    Författare :Charlotte Castor; Barns och familjers hälsa; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; hemsjukvård; barn;

    Sammanfattning : Sjukhusvistelser hos ett barn kan påverka hela familjen psykosocialt och praktiskt och många familjer föredrar vård i hemmet framför vård på sjukhus. Samtidigt varierar modeller för organisation, finansiering och genomförande av sjukvård i hemmet nationellt och internationellt och det kan vara svårt att överföra kunskap mellan länder och organisationer. LÄS MER

  4. 14. An Ordinary School Child : Agency and Authority in Children’s Schooling

    Författare :Katarina Ayton; Ann-Carita Evaldsson; Tuula Gordon; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Etnografi; generation; positionering; agens; skolgång; barn; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this doctoral thesis is to explore the position, and the restrictions and possibilities for action available to children in a Swedish mainstream school class. With focus on everyday activities the questions generated were: whether being a member of a specific school class has significance; how the children position themselves in negotiations of time and space; in what manner the children can claim, and be granted, command over their school day activities; and what happens when the adults’ right to control becomes visible. LÄS MER

  5. 15. Det finns inga tjejbestämmare : Att förstå kön som position i förskolans vardagsrutiner och lek

    Författare :Christian Eidevald; Mohamed Chaib; Helene Ahl; Eva Reimers; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; gender; sex; feminist poststructuralism; discourse analysis; positioning; video observation; focus group; pre-school; pre-school teacher; equality; genus; kön; feministisk poststrukturalism; diskursanalys; positionering; videoobservation; fokusgrupp; förskola; förskollärare; jämställdhet; Gender studies; Genus; Education; Pedagogik; Children; Barn;

    Sammanfattning : Previous research studies have shown that in their address and behaviour towards girls and boys, pre-school staff apply stereotyped gender concepts, thus reinforcing rather than challenging stereotypes. The present thesis therefore focuses on which of children’s positions that are accepted or that face resistance from the staff. LÄS MER