Sökning: "vocational programmes"
Visar resultat 1 - 5 av 32 avhandlingar innehållade orden vocational programmes.
1. Yrkesutbildning på gränsen mellan skola och arbetsliv : en intervjustudie om yrkeslärares och handledares arbete med arbetsplatsförlagt lärande
Sammanfattning : I denna avhandling beskrivs och analyseras det arbete som yrkeslärare och handledare beskriver att de gör under arbetet med de arbetsplatsförlagda delarna (apl) av gymnasial yrkesutbildning. Med hjälp av teorier om situerat lärande och begrepp såsom praktikgemenskap, gränser och legitimt perifert deltagande synliggörs hur utbildning och lärande för ett yrke respektive arbetsplatsen påverkar varandra. LÄS MER
2. Vocational rehabilitation of unemployed sick-listed people in a Swedish rural area : An individual-level study based on social insurance data
Sammanfattning : The long trend of low unemployment and increasing economical growth in Sweden was broken in the early 1990’s. In a short time the rate of unemployment had risen from 1.3% in 1990 to 8.2% in 1993. LÄS MER
3. Skrivundervisning i gymnasieskolan. Svenskämnets roll i den sociala reproduktionen
Sammanfattning : Abstract Title: Teaching writing in upper secondary school. The role of the Swedish subject in social reproduction. LÄS MER
4. Comparative Studies of Vocational Education and Training
Sammanfattning : The thesis consists of an introduction and three studies, which are comparative sociological and institutional analyses of a number of countries' publicly regulated vocational education and training systems at upper secondary and post-secondary level. Official regulation of programme content and curricula - the main empirical material - is interpreted, and focus is directed on aspects which distinguish between, among others, general and vocational elements of teaching, learning and training. LÄS MER
5. Att mötas i tid, rum och tanke : Om ämnesintegration och undervisning för hållbar utveckling
Sammanfattning : This study has investigated teachers’ apprehensions of interdisciplinary collaborations, education related to sustainable development and their conditions in education. When interviewing teachers, working in the vocational programmes in upper secondary schools in Sweden, the apprehensions illuminate diversity in how schools approach and implement aims and requirements in the curricula. LÄS MER