Sökning: "vetenskapliga avhandling"

Visar resultat 1 - 5 av 223 avhandlingar innehållade orden vetenskapliga avhandling.

  1. 1. Under utgivning : den vetenskapliga utgivningens bibliografiska funktion

    Författare :Mats Dahlström; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; document studies; knowledge organisation; clustering; conceptual analysis; bibliography; media theory; reference works; textual criticism; transposition;

    Sammanfattning : The thesis investigates in what way the scholarly edition performs bibliographic functions as it manages and positions other documents. This is where the study differs from previous research on scholarly editing and bibliography. LÄS MER

  2. 2. Disciplined reasoning : Styles of reasoning and the mainstream-heterodoxy divide in Swedish economics

    Författare :Anders Hylmö; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; sociology of economics; heterodox economics; styles of reasoning; disciplinarity; quality evaluation; ekonomisociologi; heterodox ekonomi; vetenskapliga stilar; vetenskapliga discipliner; kvalitetsbedömning;

    Sammanfattning : Economics is one of the most influential social science disciplines, with a high level of internal consent around a common theoretical and methodological approach to economic analysis. However, marginalised schools of thought have increasingly unified under the term “heterodox” economics, with their critical stance towards the “neoclassical mainstream” as common denominator. LÄS MER

  3. 3. Citeringens praktiker : det vetenskapliga publicerandet som teori, metod och forskningspolitik

    Författare :Gustaf Nelhans; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; performativitet; citeringskultur; citeringsmangel; citeringstypologi; citeringspraktiker; citeringsnätverk; Library and Information Science; Biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : The thesis investigates the scientific citation and its various functions in the scientific community and develops it as a tool for research in theory of science, scientometrics and science studies. Through empirical and theoretical studies that utilize both quali-tative and quantitative methods the citation’s history, method, as well as its use in research policy is examined. LÄS MER

  4. 4. E-marketing and customer perceived value in travel and tourism

    Författare :Maria Lexhagen; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Tourism research; e-marketing; Internet; customer perceived value; travel; tourism; Internet customer; marketing.; Business studies; Företagsekonomi; e-marketing; Internet; customer perceived value; travel; tourism; Internet customer; marketing;

    Sammanfattning : Businesses and organizations increasingly use information technology for marketing purposes. Customers also increasingly use information technology (such as the Internet) to search for and purchase products. Information technology hence acts as a facilitator in the marketing exchange process and customers are empowered by the use of technology. LÄS MER

  5. 5. Vilja, självtillit och ansvar. Kunskapens konstruktion i skapande processer

    Författare :Sie Kronberg von Gegerfelt; Christina Nygren-Landgärds; Finland Vasa Åbo Akademi Slöjdpedagogiskt centrum; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Avhandling är en studie av den praktiska kunskapens innehåll och hur kunskap definieras och uppfattas av praktiskt verksamma konsthantverkare och konsthantverksstudenter.Ett övergripande syfte är att klarlägga hur kunskap beskrivits och uppfattats i ett tidigt historiskt skede och hur kunskap kan uppfattas idag. LÄS MER