Sökning: "vetenskaplig kvalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 468 avhandlingar innehållade orden vetenskaplig kvalitet.
1. Att skapa kvalitet : En studie av den svenska TV-produktionens definition av kvalitet och kvalitetens betydelse för branschen
Sammanfattning : In light of the growing TV industry in Sweden competition is intensified. Production companies have increased in number and public service has gone through major organizational changes in order to adapt to the new market conditions. Stockholm is the major cluster for TV production. As a consequence production firms are located there. LÄS MER
2. Vetenskaplig kommunikation inom utbildningsområdet - två empiriska studier
Sammanfattning : Forskningen om utbildning och lärande är omfattande. Uppsatsens syfte är att öka kunskapen om denna forskning och dess förutsättningar. Forskning ses som ett system för kunskapsbildning och det som studeras är detta systems interna kommunikation i form av publikationer och referenser. LÄS MER
3. Betydelsen av kvalitet : en studie av diskursen om statens stöd till ny, svensk skönlitteratur 1975-2009
Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore the conceptions of aesthetic quality used in Swedish literature policy through a study of the discourse of the state support to new, Swedish fiction 1975-2009. This support scheme is a quality-based retrospective grant, introduced in 1975, aiming to guarantee the quality and versatility of book publishing. LÄS MER
4. Kvalitet i banktjänster : privatkunders upplevda problem med banktjänster : en studie med hjälp av kritisk-händelse-metoden
Sammanfattning : An important aspect of customer-perceived quality is what are termed critical incidents, i.e. incidents which diverge from what is intended or what is expected. The principal aim of the study is to create greater understanding of how private customers perceive critical incidents in banking services. LÄS MER
5. Customer value in commercial experiences : Expecting the unexpected
Sammanfattning : To an ever greater extent, customers desire experiences that are highly emotional, personally designed and memorable. Today’s customer has an increasing need to be entertained and often searches for pleasurable offerings of hedonic value. LÄS MER