Sökning: "variationsteori"

Visar resultat 21 - 24 av 24 avhandlingar innehållade ordet variationsteori.

  1. 21. Hälsa med andra ord : Innebörden av att genomföra och värdera street dance utifrån begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet

    Författare :Sabina Vesterlund; Jane Meckbach; Bengt Larsson; Dean Barker; Gymnastik- och idrottshögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Physical education; Health; Street dance; Sense of coherence; Comprehensibility; Manageability; Meaningfulness; Learning study; Phenomenography; Theory of variation; Samhällsvetenskap Humaniora; Social Sciences Humanities;

    Sammanfattning : To grasp what learning, teaching and knowing health might be in relation to a physical activity, the study explores what ninth grade students find difficult, and what they need to discern in teaching to experience the knowing of participation and evaluation of street dance classes through the concepts comprehensibility, manageability and meaningfulness. These concepts are brought from Aron Antonovsky perspective of salutogenic health by Sense of Coherence (SOC). LÄS MER

  2. 22. Relationer eller operationer - två sidor av samma mynt : Elevers utforskande av en del-helhetsmodell som redskap för att urskilja relationer i additiva strukturer

    Författare :Charlotta Andersson; Lisa Björklund Boistrup; Inger Eriksson; Angelika Kullberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning model; part-whole structure; equations; negative numbers; learning activity; learning study; lärandemodell; del-helhetsstruktur; lärandeverksamhet; tematisk analys; ekvationer; Mathematics Education; matematikämnets didaktik;

    Sammanfattning : Syftet med denna licentiatuppsats är att pröva en specifik strukturell modell som stöd för elevers utforskande av relationer mellan tal i additiva strukturer även när negativa tal är inkluderade. En intention är att resultatet ska kvalificera undervisningen och utgöra ett stöd vid planering och genomförande av en undervisning avseende ekvationer med additiv struktur utifrån algebraisk undervisning som alternativ till att i första hand finna en lösning med stöd av regler och procedurer. LÄS MER

  3. 23. Flexibility in knowing school mathematics : In the contexts of a Swedish and an Indian school class

    Författare :Ingrid Dash; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics education; compulsory school; Sweden; Orissa; India; flexibility in knowing; modes of knowing; authorship; agency; phenomenography; contextual analysis; intercultural perspective;

    Sammanfattning : A central question in mathematics education research concerns understanding. The main objective of the present thesis has been to obtain insights into flexible modes of knowing in school mathematics in two school class contexts, and how these relate to modes of being a learner in these contexts, with specific focus on learners’ flexible ways of discerning parts and delimiting wholes, and how they understand part- and whole-relationships while doing mathematics. LÄS MER

  4. 24. "Vad skulle x kunna vara?" : andragradsekvation och andragradsfunktion som objekt för lärande

    Författare :Constanta Olteanu; Shirley Booth; Torgny Ottosson; Ingemar Holgersson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; parameters; unknown quantity; argument; second degree equations; quadratic functions; teaching; mathematics education; experience; theory of variation; dimensions of variation; Education; Pedagogik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; MATHEMATICS; MATEMATIK;

    Sammanfattning : Algebraic equations and functions play an important role in various mathematical topics, including algebra, trigonometry, linear programming and calculus. Accordingly, various documents, such as the most recent Swedish curriculum (Lpf 94) for upper secondary school and the course syllabi in mathematics, specify what the students should learn in Mathematics Course B. LÄS MER