Sökning: "vantage point"
Visar resultat 1 - 5 av 39 avhandlingar innehållade orden vantage point.
1. English Colour Terms in Context
Sammanfattning : This thesis examines usage of English colour terms in context, based on an extensive computerised text corpus, the Bank of English. It describes the ways in which English colour terms may be used to refer to nuances outside their normal area of designation and to attributes outside the colour domain. LÄS MER
2. In Real Life (Or Elsewhere) : om kreativa processer och parallella verkligheter i dokumentärfilm
Sammanfattning : Reality isn’t what it appears to be. Contexts are not always clear and visible. People don’t always say what they really mean. And they don’t always mean what they say. LÄS MER
3. Functional Degradable Polymers : from the monomeric point of view
Sammanfattning : Degradable polymers is key, within the future vison, of creating a sustainable society were all aspects, cradle to grave, can be realized in a sustainable way. It is imperative to consider, how the monomer is formed, its polymerization, the material properties created and the final degradation behavior. LÄS MER
4. Den torgförda biologin. Studier i populärvetenskapens problem och tematik : Biology in the agora. Studies on problems and themes in popular science
Sammanfattning : The chief aim in this work is to demonstrate the fruitfulness of Ludwik Fleck’s philosophy of science for stimulating a number of new viewpoints in the study of popular science and popularisation from the vantage point of history of ideas and science. Taking its point of departure in the question, ”What is popular science?”, the present work articulates a comprehensive theoretical framework for addressing problems regarding the place of popular science and its multiple functions, as well as necessary preconditions needed for popularisation. LÄS MER
5. Varumärkenas fält : Produktion av erkännande i Stockholms reklamvärld
Sammanfattning : I Varumärkenas fält ställs frågor som: Hur vinner man erkännande i Stockholms reklamvärld? Hur säljer reklamproducenter detta erkännande till sina uppdragsgivare? Vad för slags erkännande är statliga reklamköpare ute efter att vinna genom sitt samarbete med prisbelönta och erkända reklamproducenter? I kontrast till en spridd föreställning att reklamen ”speglar samhället” är grundantagandet i denna studie att reklamen i första hand speglar den värld som skapar den, dvs. reklamvärlden. LÄS MER