Sökning: "val av innehåll"

Visar resultat 1 - 5 av 44 avhandlingar innehållade orden val av innehåll.

  1. 1. Floating treatment wetlands for stormwater management : Plant species selection and influence of external factors for heavy metal and chloride removal in a cold climate

    Författare :Maria Schück; Maria Greger; Hans Brix; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Floating treatment wetlands; Phytodesalination; Rhizofiltration; Phytoremediation; Stormwater; Heavy metals; Chloride; Plant traits; Carex riparia; Carex pseudocyperus; Phalaris arundinacea; Flytande våtmarker; dagvatten; tungmetaller; klorid; fytoremediering; slokstarr; rörflen; jättestarr; växtfysiologi; Plant Physiology;

    Sammanfattning : Stormwater, which consists of rainwater and snowmelt, often contains pollutants from vehicle traffic, building materials, and industries. These pollutants include chloride and heavy metals, which can cause several environmental issues, such as being toxic to biota at elevated concentrations. LÄS MER

  2. 2. Om att välja vad och hur : musiklärares samtal om val av undervisningsinnehåll i ensemble på gymnasiets estetiska program

    Författare :Karl Asp; Øivind Varkøy; Geir Johansen; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; music education; upper secondary school; choices of teaching content; music teaching; music didactics; discursive psychology; Musikutbildning; musikdidaktik; gymnasieskolan; val av innehåll; musikdidaktik; diskurspsykologi; Musikvetenskap; Musicology;

    Sammanfattning : This study investigates how teachers of the subject ensemble in Swedish upper secondary school talk about their choices of subject content in light of their background as musicians and/or music teachers? According to current regulations and curricula (Läroplan för de frivilliga skolformerna, Lpf 94; Programmål för Estetiska programmet, ES 2000:05) the Swedish upper secondary school system can be described as goal-centered, which implies that the goals of the education are in focus and that methods and material to achieve those goals can show great variances. The aim of this study is to investigate how music teacher talk about their choices of content in relation to several background factors like music teacher education and experience and their experience as professional performers. LÄS MER

  3. 3. Historieundervisning i mångkulturella klassrum på grundskolans högstadium : En analys av lärares narrationer utifrån deras tal om sin historieundervisning

    Författare :Kenneth Sandelin; Martin Stolare; Anders Forsell; Martin Kristiansson; Mikael Berg; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; narrative; cultural heritage; content; focus group; multiculturalism; student influence; history teaching; classroom practice; praxis; majority adaptation; minority adaptation; the Western narrative; meta narrations; intercultural learning; choice of content; multiculturalism; interculturality; narrativ; kulturarv; innehåll; fokusgrupp; mångkultur; elevinflytande; historiedidaktik; klassrumsnära; praxis; majoritetsanpassning; minoritetsanpassning; västerländska berättelsen; metanarrationer; interkulterkulturellt lärande; innehållsval; mångkultur; interkulturalitet; History; Historia;

    Sammanfattning : Vilket innehåll kännetecknar historieundervisningen i klasser där samtliga eleverna har sin bakgrund i icke- europeiska länder? Hur ser innehållet ut i historieundervisningen i klasser där tvärtom alla eleverna har sin bakgrund i Sverige? Frågorna ledde fram till syftet för denna studie: att undersöka hur historielärare på grundskolans högstadium talar om innehållsval i mångkulturella klasser.Studiens datainsamlingsmetod utgörs av intervjuer, både individuella och fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  4. 4. En problematisering av ungdomars intresse för naturvetenskap och teknik i skola och samhälle : Innehåll, medierna och utbildningens funktion

    Författare :Anders Jidesjö; Helge Strömdahl; Jari Lavonen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Science and technology are important parts of culture. Thus today there is a need for a science education which promotes ‘science for all’ and ‘scientific literacy’ in order to prepare students for citizenship. Earlier studies indicate that many students find it hard to learn science and technology in school. LÄS MER

  5. 5. Preference Effects in the Treatment of Panic Disorder

    Författare :Martin Svensson; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preference effects; Doubly randomised controlled preference trial; ; Panic disorder; Cognitive behavioural therapy; Psychodynamic therapy;

    Sammanfattning : Patient preferences have drawn considerable attention as a potential moderator of treatment outcome. The Doubly Randomised Controlled Preference Trial (DRCPT) in which patients are randomised to a choice between two or more treatments or random assignment to one of these same treatments is considered one of the most rigorous tests of the effects of patient preferences on outcomes. LÄS MER