Sökning: "vad är kvalitet"

Visar resultat 6 - 10 av 136 avhandlingar innehållade orden vad är kvalitet.

  1. 6. Quality in Learning in Rwandan Higher Education : Different stakeholders’ perceptions of students’ learning and employability

    Författare :Penelope B. Mbabazi; Andreas Fejes; Sofia Nyström; Lars-Owe Dahlgren; Martin Stigmar; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Students’ learning; employability; higher education; Rwanda; Studenters lärande; anställningsbarhet; högre utbildning; Rwanda;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to investigate quality in learning in higher education in Rwanda by focusing on students’ learning and their employability. This focus allows for an understanding of key challenges for Rwandan higher education to emerge, at a time when more and more students are enrolling. LÄS MER

  2. 7. En elev - en dator : kunskapsbildningens kvalitet och villkor i den datoriserade skolan

    Författare :Håkan Fleischer; Elsie Anderberg; Thomas Karlsohn; Lars Naeslund; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social Sciences; Educational Sciences; Pedagogy; Samhällsvetenskap; Utbildningsvetenskap; Pedagogik; One-to-one; knowledge formation; knowledge qualities; phenomenology; phenomenography; knowledge society; stretched knowledge; performative knowledge; En-till-en; kunskapsbildning; kunskapskvalitet; fenomenologi; fenomenografi; kunskapssamhälle; stretchad kunskap; performativ kunskap; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : Avhandlingen behandlar införande av varsin dator till elever och lärare, här kallat en-till-en. Syftet är att bidra med kunskap om hur en-till-en påverkar lärande. Särskilt fokus ligger på kunskapsproduktionens karaktär och kvalitet och på förhållanden i den svenska skolan. LÄS MER

  3. 8. The Realization of Attractive Quality : Conceptual and practical perspectives within the TQM system

    Författare :Johan Lilja; Wiklund Håkan; Bengt Klefsjö; Bo Bergman; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Attractive Quality; Total Quality Management; TQM; customer value; Kano Model; Attraktiv kvalitet; Offensiv kvalitetsutveckling; TQM; kundvärde; Kanomodellen; Industrial organisation; administration and economics; Industriell organisation; administration och ekonomi;

    Sammanfattning : Within the quality community, quality management is often pictured as and referred to as rapidly evolving and continuously learning by interaction with the surrounding world. In general, an ability to evolve and transform is also seen as most desirable and the only choice for long term survival. LÄS MER

  4. 9. Implementering av lärande för hållbar utveckling : En studie av rektors förståelse av kvalitet i skolans organisation

    Författare :Anna Mogren; Niklas Gericke; Hans-Åke Scherp; Johan Öhman; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; ESD implementation; transformativ education; quality criteria; school leadership; school organisation; Implementering av lärande för hållbar utveckling; kvalitetskriterier; skolans organisation; transformativ utbildning; skolans ledarskap; rektor; Biology; Biologi;

    Sammanfattning : Student outcomes of Education for Sustainable Development (ESD) is reported to be weak and empirical studies investigating the underlying causes have been called for. School organization is pointed out as essential, which highlights the role of school leaders in realizing ESD. LÄS MER

  5. 10. Historia i futurum : Progression i historia i styrdokument och läroböcker 1919-2012

    Författare :Helén Persson; Historia; []
    Nyckelord :Progression; kvatitet; kvalitet; relevans; historiemedvetande; historiekultur; läroböcker; styrdokument; läroplaner; kursplaner; historia; konstruktivism; socialkonstruktivism; fenomenografi; genetisk och genealogisk orientering i tid; Progress; quantity; quality; relevance; historical conscioussness; historical culture; textbooks; curricula; history; constructivism; social constructivism; phenomenography; facts; interpretation; conscioussness; life- and experience-worlds; genetic and genealogical orientation in time;

    Sammanfattning : Facing an unknown future, the meaning of history is not primarily a fixed set of knowledge about the past, but a well-developed historical consciousness. This is a generic skill, emanating from an understanding of history as something that we are, and at the same time as something that we create. LÄS MER