Sökning: "vård informatik"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden vård informatik.
1. Kunskapsprocesser inom hälso- och sjukvård - en studie av kunskapsintegrering mellan laboratorium och dess kunder
Sammanfattning : Samarbete inom hälso- och sjukvård är grundläggande för att patienter ska få säker och bra vård. Laboratorier tillför viktiga pusselbitar för diagnos och behandling, vilket kräver integrering av kunskap mellan laboratorium och dess kunder. LÄS MER
2. Servicescape for Digital Wellness Services for Young Elderly
Sammanfattning : In this thesis digital wellness services (DWSs) are in focus. The DWSs are services provided through digital devices, such as smartphones, bracelets, and tablets, by using digital environments such as Internet, cloud services, and websites. LÄS MER
3. On the road to interoperability : Complexities of public sector enterprise thinking
Sammanfattning : Increasingly, eGovernment (the use of ICTs in order to achieve better government) is moving its focus from web presence and electronic service provision to striving for an interoperable public sector. Interoperability refers to the ability for information exchange across organizational borders, concerning technology as well as business aspects. LÄS MER
4. Platsens betydelse för lärande i primärvård på landsbygden : Digital vård och sociala rum
Sammanfattning : IntroductionE-health, defined as digital healthcare services enabling remote contact between patient and caregiver, has gained increased attention in scientific research during the recent decades. Given the rapid pace of technological progress and the ever-changing nature of work, health care professionals constantly need to learn new technologies (Agrawal & Prabakaran, 2020; Carlander, 2021; Samuelson et al. LÄS MER
5. Verksamhetsanpassade IT-stöd : Designteori och metod
Sammanfattning : Det finns IT-stöd i verksamheter som inte fungerar som bra stöd för personalen att utföra arbetet. Att IT-stöd inte fungerar kan bero på olika brister i utvecklingen. En brist som förs fram i denna avhandling är att IT-stödet inte har utvecklats så att det är verksamhetsanpassat. LÄS MER