Sökning: "utvärdering tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 21 avhandlingar innehållade orden utvärdering tjänster.

  1. 1. IT Service Management : Designprinciper för Informationssystemsartefakter

    Författare :Hannes Göbel; Stefan Cronholm; Mikael Lind; Jonas Sjöström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; IT Service Management; ITSM; Designprinciper; Processer; Tjänster; Design Research; DR; Action Design Research; ADR; ADR ;

    Sammanfattning : "Kunden är idag nöjdare""Antalet kritiska fel i produktion har markant minskat"”Vi har nått en högre kapacitetsnivå för flera processer”"Bättre kostnadskontroll för helheten samt för respektive  förvaltningsobjekt""Ramverket mottogs bland medarbetarna på ett positivt sätt och kommer att hjälpa oss att arbeta mer effektivt”"Fått bättre kvalitet på data vilket ger möjlighet till bättre uppföljning och genomförande av proaktiva åtgärder"Citaten ovan vittnar om att det 36 månader långa forskningsprojekt som legat till grund för resultatet i avhandlingen har varit lyckat. Ytterligare ett bevis för framgången var att projektet blev tilldelat ”Årets IT Service Management Projekt” år 2013 med motiveringen att projektet på vetenskapliga grunder har arbetat för att effektivisera IT Service Management sektorn. LÄS MER

  2. 2. Creating & Enabling the Useful Service Discovery Experience : The Perfect Recommendation Does Not Exist

    Författare :Magnus Ingmarsson; Henrik Eriksson; Göran Falkman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Ubiquitous Computing; Service Discovery; Ontologies; Common Sense; World Knowledge; Design; Architecture; Command and Control;

    Sammanfattning : We are rapidly entering a world with an immense amount of services and devices available to humans and machines. This is a promising future, however there are at least two major challenges for using these services and devices: (1) they have to be found and (2) after being found, they have to be selected amongst. LÄS MER

  3. 3. Customer-Perceived Service-Quality and Technology-Based Self-Service

    Författare :Johan Anselmsson; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Nationalekonomi; economic policy; economic systems; economic theory; econometrics; Economics; service technology; customer characteristics; self-service technology; service marketing; Service quality; technology-based self-service; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik; Management of enterprises; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : This doctoral thesis deals with consumers’ attitudes towards serving them-selves with machines rather than being served by personnel. Its aim is to contribute to the theory of perceived service quality by providing a better understanding of customers’ attitudes and preferences when using technology-based self-service. LÄS MER

  4. 4. Exploring technologies for service provision in automotive winter testing

    Författare :Mikael Nybacka; Luleå University of Technology; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY;

    Sammanfattning : Fordon blir allt mer komplexa med antisladdsystem (ESP), antispinnsystem (TCS), låsningsfria bromsar (ABS) och rundslagningsskydd (ARP) och alla dessa är olika kontrollsystem som måste interagera med varandra för att prestera bra under körning. Därför är tester av dessa system och fordonet av största vikt för att säkerställa att komponenterna och systemen i fordonet fungerar felfritt. LÄS MER

  5. 5. Exploring technologies for service provision in automotive winter testing

    Författare :Mikael Nybacka; Jochen Pohl; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Funktionella produkter; Functional Product Development;

    Sammanfattning : Vehicles are becoming increasingly more complex in terms of, for example. Electronic Stability Program (ESP), Antilock Braking System (ABS), Traction Control System (TCS), and Active Rollover Protection (ARP), i.e. several different control systems that have to interact to perform well when driving. LÄS MER