Sökning: "utmaningar i en skola för alla"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden utmaningar i en skola för alla.

  1. 1. Rektorers normer i ledarskapet för skolutveckling

    Författare :Helena Hallerström; Rättssociologiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social sciences; norm analyses; norm model; structures; norm supporting; norms; local authorities; law; decentralisation; steerage; principals´ domain; domain; principals´ norms; curriculum development; educational development; education; development; leadership; headmaster; Sociology of law; principal; Juridical science; Administrative law; Sociology; Samhällsvetenskaper; Rättsvetenskap; juridik; Förvaltningsrätt; Sociologi;

    Sammanfattning : This thesis puts a focus on school leadership and school development. The local authorities took over responsibility for public education in 1991. At the same time, steerage by rules was abandoned in favour of steerage by goal-setting and result evaluation. The principal is an important link in this chain of steerage. LÄS MER

  2. 2. Det undervisande fritidshemmet i lärandets tidevarv : En diskursanalytisk studie med fokus på de naturvetenskapliga och tekniska undervisningspraktikerna

    Författare :Alma Memišević; Magnus Hultén; Helene Elvstrand; Kenneth Petersson; Göran Bostedt; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science; Technology; Teaching; Extended education; School-age educare centres; Critical discourse analysis; Target management; Naturvetenskap; Teknik; Undervisning; Didaktik; Fritidshem; Kritisk diskursanalys; Målstyrning;

    Sammanfattning : School-age educare centres (SAEC) have traditionally been places with room for play and for the realization of children’s interests, initiatives, and needs. In recent years, there have been discursive shifts, where SAEC has moved from a social pedagogical arena towards an educational pedagogical one. LÄS MER

  3. 3. Utbildningskultur : lärande i högre utbildning

    Författare :Oskar Gedda; Mikael Alexandersson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : När börjar ett arbete och när slutar det? Denna avhandlings formella början var hösten 2011, och den föregicks av en licentiatuppsats som påbörjades 2004. Det var alltså för 10 år sedan som de grundläggande frågorna formulerades och som detta kunskapsbyggande blev en del av min vardag. LÄS MER

  4. 4. Internet use and digital participation in everyday life : Adolescents and young adults with intellectual disabilities

    Författare :Kristin Alfredsson Ågren; Helena Hemmingsson; Anette Kjellberg; Darren Chadwick; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES;

    Sammanfattning : Background: Internet use is an integral part of everyday life in contemporary society, especially among young people. It is used to perform activities in everyday life by an increasing proportion of the population. LÄS MER

  5. 5. Long-Term Outcomes of Bullying Victimization With a Specific Focus on Emerging Adulthood and Resilience

    Författare :Johan Lidberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : ENGELSK SAMMANFATTNING: Bullying victimization in school is not only an experience at the time of victimization; the impact of these experiences has been found to be connected to long-term outcomes well into adulthood. The overall aim of this licentiate thesis is to broaden the understanding of long-term outcomes from experiencing bullying victimization in school, related to the developmental period of emerging adulthood and how it can be understood in terms of resilience. LÄS MER