Sökning: "utbildning pedagogik"
Visar resultat 1 - 5 av 214 avhandlingar innehållade orden utbildning pedagogik.
1. Kultur och utbildning : – en tolkning av två grundskolors mångkulturella kontexter
Sammanfattning : This dissertation deals with the sort of culture that forms the organization of education and its contents of two multicultural nine-year compulsory schools. The analysis is based on ethnographic work on the municipal school Tallskolan and the free independent Muslim school Jibrilskolan. LÄS MER
2. Flexibel utbildning i gymnasieskolan : Utvidgade klassrum och minskad transaktionell distans
Sammanfattning : During the 1990s radical reforms were effected in the Swedish school, at the same time as computerizing and the use of Internet increased considerably. The thesis discusses the dynamics and uncertainty that arise when changes and new technique appear in school and shall be combined with already ongoing works of change. LÄS MER
3. Flexibel utbildning - för vem? : Framgångsfaktorer i en universitetskurs
Sammanfattning : Open and flexible learning can offer the prospective student a smorgasbord of possible learning activities. This study will investigate if this form of education really suits all students through an examination of relevant factors such as learning process expectations, attendance motives, study approaches (Biggs SPQ), communication initiative, expectation-based study and, finally, background variables such as socioeconomic status. LÄS MER
4. Nature's Canon : The Formation and Change of the Science Curriculum in Swedish Compulsory School 1842–2007
Sammanfattning : This dissertation analyses the science curriculum in Swedish compulsory school 1842–2007. National curricula, textbooks, textbook adverts, and handbooks are analysed. These all have a strong position in defining the school curricula and their contents, methods and aims, and can therefore be called canonic texts. LÄS MER
5. Begreppsutveckling, genom imitation, generell assimilation och differentiering. : Hur studenters uppfattningar förändras över tid i en akademisk utbildning
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att förklara hur begreppsutvecklingsprocessen kan beskrivas i ett konstruktivistiskt perspektiv hos studenter i akademiska utbildningar. De akademiska utbildningarna som ingår i studien är läkar- och sjuksköterskeutbildningen. LÄS MER