Sökning: "utanför klassrummet"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden utanför klassrummet.

  1. 1. Vilka frågor ställer elever och vilka elever ställer frågor : En studie av elevers frågor i naturorienterande ämnen i och utanför klassrummet

    Författare :Kjell Gisselberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; students questions; science teaching; classroom interaction; teacher strategies; gender differences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate some of the conditions for teaching based on questions asked by the students. Special attention is given to the possibilities inherent in students' questions and to the limitations in the classroom. LÄS MER

  2. 2. Styrning som stöttning : en etnografisk fallstudie om en högstadielärares didaktiska ledarskap som stödstruktur för språk- och kunskapsutveckling

    Författare :Hanna Simola; Eva Sundgren; Karin Sheikhi; Lise Iversen Kulbrandstad; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; didactical leadership; the teacher’s leadership; leadership in the classroom; language- and knowledge-development working methods; scaffolding; the nearest development zone; interaction; positive learning climate; educational conditions of multilingual and newly-arrived pupils; didaktiskt ledarskap; lärarens ledarskap; ledarskap i klassrummet; språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt; stöttning; den närmaste utvecklingszonen; interaktion; positivt lärandeklimat; flerspråkiga och nyanlända elevers utbildningsvillkor; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : I den här licentiatuppsatsen undersöks en lärares arbete med språk- och kunskapsutveckling i ett högstadieklassrum. Syftet är att belysa betydelsen av det didaktiska ledarskapet i undervisningen av nyanlända och flerspråkiga elever. LÄS MER

  3. 3. Networks and Nodes : The Practices of Local Learning Centres

    Författare :Ulrik Lögdlund; Madeleine Abrandt Dahlgren; Staffan Larsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Learning Centres; adult education; videoconference; actor-networks; actors; networks; Lärcentra; vuxenutbildning; videokonferens aktörsnätverk; aktörer; nätverk; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the practice of local learning centres in Sweden. The aim is to describe and to establish an understanding of relations and the actor-networks that surround the practice. The thesis is based on four different studies. LÄS MER

  4. 4. An Ordinary School Child : Agency and Authority in Children’s Schooling

    Författare :Katarina Ayton; Ann-Carita Evaldsson; Tuula Gordon; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Etnografi; generation; positionering; agens; skolgång; barn; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this doctoral thesis is to explore the position, and the restrictions and possibilities for action available to children in a Swedish mainstream school class. With focus on everyday activities the questions generated were: whether being a member of a specific school class has significance; how the children position themselves in negotiations of time and space; in what manner the children can claim, and be granted, command over their school day activities; and what happens when the adults’ right to control becomes visible. LÄS MER

  5. 5. Between Modern Schooling and Cultural Heritage : Education and Ethnicity in Southwest China

    Författare :Wei Wang; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Modern schooling; Cultural heritage; Ethnic minority education; Teacher; Teacher education; Teacher educator; Multicultural education; Internal Orientalism; Xishuangbanna 西双版纳 ; Qianjiang 黔江 ; Dai 傣族 ; Tujia 土家族 ; China;

    Sammanfattning : Since the late 1970s, China has experienced remarkable socioeconomic development. The trend towards marketisation and modernisation overturned culturally-rooted lifestyles, and more and more ethnic minorities in China have started to regard their traditional cultures as irrelevant to their livelihoods and future and chosen to move away from them. LÄS MER