Sökning: "utan bok är det ingen undervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 12 avhandlingar innehållade orden utan bok är det ingen undervisning.

  1. 1. "Utan bok är det ingen riktig undervisning" : En studie av skolkulturella referensramar i sfi

    Författare :Hans-Olof Gustavsson; Sven Hartman; Ali Osman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school cultural frames of reference; Iraqi Kurdistan; SFI; EFL; second language teaching; communicative oriented teaching; social representations; pedagogical code; classification; framing; power distance; knowledge; abilities; learning; diaspora; abduction; intercultural pedagogy; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Experiences of teachers in SFI, Swedish for (adult) Immigrants, indicate that during their schooling earlier in life, SFI students have developed skills, abilities, values, ideas and expectations about teaching and learning that differ somewhat from the prevailing communicative oriented theory of second language teaching which is emphasized in SFI. In the thesis these aspects are referred to as different school cultural frames of reference. LÄS MER

  2. 2. ...och den ljusnande framtid är vår... : några ungdomars bild av sin tid vid riksgymnasium

    Författare :Lena Lang; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ungdomar med funktionshinder; Utbildning och undervisning; Gymnasieskolan - Sverige;

    Sammanfattning : Den tid vi i dagens samhälle betraktar som ungdomstid blir allt längre. De ungdomar som lämnar grundskolan tillhör en åldersgrupp som är större än på länge och det stora flertalet av dem är på väg in i svensk treårig gymnasieutbildning. LÄS MER

  3. 3. L'immagine pubblicitaria dell'olio d'oliva, della pasta e del caffè : uno studio comparativo sulla ricezione

    Författare :Christine Wikman; Italienska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; semiotik; semantik; Grammatik; semiotics; syntax; semantics; Grammar; print ads; Advertising; Swedish; Italian; olive oil; comparative study; pasta; coffee; values; culturally specific patterns interpretation; connotations; sender; receiver; socio-cultural context; shared knowledge; implications; inferences; implicit information; co-operation; sender?s intended meaning encyclopaedic and cultural background knowledge; reception; Humaniora; Humanities; Applied linguistics; foreign languages teaching; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; undervisning i främmande språk; sociolingvistik; Italian language and literature; Italienska språk och litteratur ;

    Sammanfattning : The aim of this study is to describe how Italian advertising for olive oil, pasta and coffee reflects traditions, customs and culturally specific patterns regarding the ways in which these products are used in Italy, and how these culturally specific patterns are interpreted by native readers and non-native readers (Swedish students). The study is based on 22 Italian and 22 Swedish interpretations of three Italian print ads for olive oil, pasta and coffee. LÄS MER

  4. 4. Interkulturellt lärande : intentioner och realiteter i svensk grundskola sedan 1960-talets början

    Författare :Monica Eklund; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : I avhandlingen studeras interkulturellt lärande dels utifrån statens intentioner avseende den formella socialisationens mål och innehåll, dels utifrån lärandet hos eleverna, det vill säga som realitet. Det övergripande målet var att analysera om den offentliga socialisationen inom grundskolan ger barn och ungdomar redskap att hantera kulturell mångfald. LÄS MER

  5. 5. Konfirmandernas bildningsresa : ungdomars berättelser om sitt deltagande i konfirmandundervisning

    Författare :Elisabeth Porath Sjöö; Pedagogik; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Religion; Confirmation; Hermeneutic; Youth; Religious Education; Bildung; Confirmation classes; Religion;

    Sammanfattning : The tradition for teenagers to participate in confirmation groups and be confirmed was formerly very strong in Sweden. Up to the 1970s, approximately 80-90 % of all young Swedes were confirmed. But in 2007, these courses were only attended by 37 %, according to the latest Church of Sweden statistics (Svenska kyrkan 2007a). LÄS MER