Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 255 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Miljö i tanken? : Policyprocesser vid övergången till alternativa drivmedel i kollektivtrafiken i Linköping och Helsingborg 1976-2005
Sammanfattning : Föreliggande avhandling studerar kommunala policyprocesser i en fråga där ett flertal olika policyområden ingår: övergången till alternativa drivmedel i kollektivtrafiken. Genom att undersöka hur och varför sådana policyer utvecklats i två kommuner bidrar studien dels till att förklara hur policy utvecklas på kommunal nivå; dels till att skapa förståelse för policyskapande där olika policyområden ingår. LÄS MER
2. Urban Mobility Transitions : Governing through Experimentationin Bristol and New York City
Sammanfattning : Transitions away from car-dominance is one of the key debates in urban research, policy and practice today. Car-free public space, cycling and convenient public transport services are widely seen as desirable, yet the reconfiguration of our streets and transport networks has been incremental. LÄS MER
3. Patterning the Dutch Compact City
Sammanfattning : A major challenge to town planners in Britain is to help fulfil current and future housing need in a sustainable manner and avoid excessive development land take.This thesis therefore establishes what future development models are currently under debate and undertakes extensive research into Governments preferred option the 'Compact City'. LÄS MER
4. Urban freight transport sustainability - the interaction of urban freight and intermodal transport
Sammanfattning : Intermodal road-rail transport (IRRT) has a significant urban dimension that affects the environmental benefits and the modal shift potential of rail freight. A sustainable modal shift, i.e. LÄS MER
5. Sustainable Freight Transport from an Urban Perspective
Sammanfattning : The trend of growing road freight transport causes significant negative impacts on the society, economy and environment. A substantial share of the road freight sector’s externalities is imposed on urban areas because cities are the main destination for freight flows either for production, consumption or for transfer to other locations. LÄS MER