Sökning: "upplevelser"

Visar resultat 21 - 25 av 396 avhandlingar innehållade ordet upplevelser.

  1. 21. Lower-extremity constraint-induced movement therapy in individuals with stroke : improvements, experiences, and health-related quality of life

    Författare :Ingela Marklund; Xiao-Lei Hu; Britt-Marie Stålnacke; Maria Klässbo; Brynjar Fure; Christina Brogårdh; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Stroke; rehabilitation; high-intensity; lower-extremity; constraint-induced movement therapy; physiotherapy; experiences; qualitative content analysis; health-related quality of life; rehabiliteringsmedicin; Rehabilitation Medicine;

    Sammanfattning : Background: Stroke is the third-leading cause of disability worldwide, and there are rehabilitation needs not only in the first year but throughout the lifetime. The ability to walk is crucial in everyday life since it affects mobility, self-care, and social activities. LÄS MER

  2. 22. Planerade hemförlossningar i Norden : kvinnors och barnmorskors perspektiv

    Författare :Ingela Sjöblom; Malmö högskola; []
    Nyckelord :Planerad hemförlossning; Upplevelser; Hembarnmorska; Stöd; Miljö; Påverkan;

    Sammanfattning : Background: Home birth is common in an international perspective but in the West it is a rare occurrence. In the Nordic countries, Iceland and Denmark have the highest home birth rates with about two per cent, Norway and Sweden approximately one per thousand, and in Finland only a dozen women a year give birth to their children in the home. LÄS MER

  3. 23. Platser för lek, upplevelser och möten : Om barns rörelsefrihet i fyra bostadsområden

    Författare :Mia Heurlin-Norinder; Ingrid Heyman; Maria Nordström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; independent mobility; place; social responsivity; play; accessibility; participant observations of environment; informal learning; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This thesis is the result of two studies concerning children’s independent mobility, which means the freedom for children to walk or bike on their own or together with friends but without being escorted by parents. The studies are accomplished in four different areas and are also searching for different environmental qualities. LÄS MER

  4. 24. Meningen med att gå i musikterapi : En fenomenologisk studie om deltagares upplevelser

    Författare :Ann-Sofie Paulander; Cecilia K. Hultberg; Gunnar Ternhag; Alf Gabrielsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Music therapy; Sweden; phenomenology; hermeneutic; life-world; ethics; rituals; meaning experiences; transcendence; time consciousness; present moment; Musikterapi; Sverige; fenomenologi; hermeneutik; livsvärld; etik; ritualer; meningsupplevelser; transcendens; tidsmedvetande; nuet ; musikpedagogik; Music Education;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to illuminate music therapy in Sweden by exploring participant’s experiences of Functionally Oriented Music Therapy (FMT), music therapy grounded on psychodynamic theories and Guided Imagery and Music (GIM). How can adult participants’ experiences of music therapy used as individual treatment, be described from phenomenological perspectives? Theoretical framework is the life-world perspective according to Merleau-Ponty (2005), an ethical perspective according to Ricœur (1992) and a perspective of time consciousness according to Husserl (1991). LÄS MER

  5. 25. Uppfattningar och upplevelser av bedömning i grundskolan

    Författare :Maj Törnvall; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; elevuppfattningar; grundskola; kunskapsbedömning; läraruppfattningar;

    Sammanfattning : Det centrala i föreliggande studie är att utröna lärares och elevers uppfattningar och upplevelser av bedömning i skolan. Lärare och elever är involverade i bedömning av kunskaper och kunskapsutveckling, varför det är av vikt att båda parters uppfattningar synliggörs, vilket i sin tur kan bidraga till en helhetsbild av bedömningsfenomenet. LÄS MER